Diagnoza funkcjonalna PEP-R (Profil Psychoedukacyjny)

Profil Psychoedukacyjny PEP-R pozwala określić aktualny wiek rozwoju dziecka oraz możliwości nabywania nowych umiejętności w zakresie siedmiu sfer rozwojowych:

  • naśladowania
  • percepcji
  • motoryki małej
  • motoryki dużej
  • koordynacji wzrokowo-ruchowej
  • czynności poznawczych
  • komunikacji
  • mowy czynnej

PEP-R umożliwia również diagnozę sfery zachowań dziecka, m.in: reakcję na bodźce, możliwości nawiązywania kontaktów czy zainteresowania zabawą i pomocami testowymi.

PEP-R jest przeznaczony do badania dzieci w wieku od 6 miesięcy do 7 lat. Stosuje się go także w diagnozie dzieci do 12 roku jeśli istnieje podejrzenie, że niektóre funkcje rozwojowe znajdują się poniżej 7 roku życia.

Diagnoza PEP-R jest skuteczną metodą oceny rozwoju dzieci z:

  • zaburzeniami mowy
  • autyzmem, ze spektrum autyzmu, całościowymi zaburzeniami rozwoju
  • zespołem Aspergera
  • innymi zaburzeniami rozwoju

Diagnoza obejmuje:

  • wywiad z rodzicami
  • wykonanie badania (od jednego do trzech spotkań po 60 minut). Czas badania uzależniony jest od wieku dziecka i poziomu współpracy
  • pisemna opinia na temat przeprowadzonego badania