dr n. med. Artur Kołakowski
Więcej
Jest specjalistą psychiatrą i specjalistą psychiatrii dzieci i młodzieży. Swoje zawodowe doświadczenie zdobywał w Klinice Wieku Rozwojowego oraz II Klinice Psychiatrycznej Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. Od kilku lat pracuje w poradniach, obecnie, w Ośrodku Poza Schematami, gdzie przede wszystkim zajmuje się diagnozą i leczeniem dzieci i młodzieży.
Oprócz bycia lekarzem doktor Artur Kołakowski jest też psychoterapeutą poznawczo – behawioralnym, a od 2005 roku posiada certyfikat superwizora – dydaktyka Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej. Od wielu lat uczy psychoterapii poznawczo-behawioralnej, obecnie w Szkole Psychoterapii Crescentia.
Jest współautorem kilku książek z dziedziny psychiatrii i psychoterapii dzieci i młodzieży, z których jedna, napisana wspólnie z dr Agnieszką Pisulą, zdobyła nagrodę Teofrasa za najlepszą książkę popularnonaukową.
dr n. med Ewa Walacik-Ufnal
Więcej
Specjalista psychiatra. Absolwentka Akademii Medycznej w Warszawie. Od 2001 roku pracuje w zawodzie psychiatry, posiada bogate doświadczenie w pracy klinicznej w Polsce i za granicą (Szpital Psychiatryczny ul. Nowowiejskiej w Warszawie, Poradnia Leczenia Zaburzeń Snu przy Klinice Psychiatrycznej, Szpitale Psychiatryczne grupy Priory w Wielkiej Brytani).
Posiada specjalizację II stopnia z psychiatrii. Zajmuje się leczeniem osób z zaburzeniami psychicznymi, szczególnie osób z zaburzeniami depresyjnymi, lękowymi i zaburzeniami snu. Posiada Certyfikat Polskiego Towarzystwa Badań nad Snem. Przyjmuje pacjentów powyżej 18 rż. W 2012 roku ukończyła 4-letnie Szkolenie w Terapii Poznawczo-Behawioralnej. Uzyskała Certyfikat Psychoterapeuty Poznawczo-Behawioralnego PTTPB nr 306. Prowadzi terapię poznawczo-behawioralną osób dorosłych. Członkini Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego, Polskiego Towarzystwa Badań nad Snem oraz Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej.
Prowadzi szkolenia z zakresu terapii poznawczo-behawioralnej zaburzeń snu.
mgr Iwona Dąbrowska
WięcejPsycholog, Certyfikowany Psychoterapeuta Poznawczo-Behawioralny, Pedagog, Terapeuta Integracji Sensorycznej
Specjalizuje się w:
mgr Marta Jerzak
WięcejPsycholog, psychoterapeuta poznawczo-behawioralny (certyfikat nr 346), trener programu przeciwdziałania agresji. Absolwentka studiów podyplomowych z zakresu terapii pedagogicznej (Instytut Badań Edukacyjnych), a także diagnozy klinicznej dziecka i jego rodziny (Uniwersytet Warszawski). W 2016 roku ukończyła szkolenie uprawniające do prowadzenia terapii metodą Instrumental Enrichment. Zajmuje się psychoterapią dzieci, młodzieży i osób dorosłych oraz diagnozą i terapią zaburzeń rozwojowych u dzieci i młodzieży (ADHD, problemy z zachowaniem, specyficzne trudności szkolne), jak i doradztwem zawodowym. Prowadzi spotkania superwizyjne, a także Warsztaty dla Dobrych Rodziców/Nauczycieli – jak radzić sobie na co dzień z trudnymi zachowaniami. Jest autorką i współautorką wielu publikacji z zakresu psychologii dzieci i młodzieży.
dr Anna Steinhagen
WięcejUkończyła Wydział Pedagogiczny i Wydział Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego oraz studia doktoranckie uzyskała tytuł doktora nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki, specjalność pedagogika specjalna. Jest adiunktem Uniwersytetu Warszawskiego.
Od wielu lat prowadzi zajęcia akademickie z zakresu pedagogiki specjalnej, terapii pedagogicznej, psychopatologii i psychologii. Uzyskała certyfikat psychoterapeuty Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej. Ukończyła wiele kursów i szkoleń dotyczących terapii i pomocy dzieciom i młodzieży z zaburzeniami w rozwoju i trudnościami w uczeniu się.
Doświadczenie w pracy z dziećmi, młodzieżą i ich rodzicami zdobywała pracując w Domu Małego Dziecka, w Ośrodku Wczesnej Interwencji, w Zespole Szkół Specjalnych przy Mazowieckim Centrum Neuropsychiatrii i Rehabilitacji Dzieci i Młodzieży w Zagórzy, w Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej. Pracuje z młodzieżą i młodymi dorosłymi, a także z osobami niepełnosprawnymi (dzieci, młodzież, młodzi dorośli) oraz ich rodzinami.
mgr Karolina Grzywacz
Więcej
Psycholog, absolwentka Wydziału Psychologii Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie Specjalizowała się na kierunku psychologia kliniczna i seksuologia. Posiada uprawnienia pedagogiczne. Współpracuje z Grupą Edukatorów Seksualnych „PONTON" i Fundacją Promocji Zdrowia Seksualnego, uczestnicząc w akcjach i kampaniach promujących edukację seksualną oraz prowadząc zajęcia w szkołach. Ukończyła kurs edukatora seksualnego oraz roczny staż w Telefonie Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111, stykając się z rzeczywistymi problemami dzieci i młodzieży oraz podejmując interwencje celu ochrony zdrowia i życia. Posiada doświadczenie w pracy dziećmi i młodzieżą z różnymi trudnościami (ADHD, dysleksja, zaburzenia zachowania, zagrożenie niedostosowaniem społecznym) oraz w badaniach i diagnozie zaburzeń. Specjalizuje się w diagnozowaniu ADHD u osób dorosłych , co było tematem jej pracy magisterskiej. Swoją wiedzę z zakresu psychologii i seksuologii systematycznie poszerza uczestnicząc w kursach, szkoleniach i konferencjach.
Zajmuje się:
mgr Beata Melaniuk
WięcejPsycholog, absolwentka Wydziału Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie (specjalizacja: psychologia kliniczna), psychoterapeuta w trakcie czteroletniego szkolenia w Szkole Psychoterapii Poznawczo-Behawioralnej. Ma wieloletnie doświadczenie w zakresie diagnozy dzieci autystycznych, z Zespołem Aspergera, a także w diagnozowaniu trudności wychowawczych i szkolnych zdobyte w Poradni Zdrowia Psychicznego dla Dzieci z Autyzmem w Warszawie oraz Poradniach Psychologiczno-Pedagogicznych. Prowadzi warsztaty dla dzieci i rodziców.
W pracy psychoterapeutycznej z młodzieżą i osobami dorosłymi zajmuje się:
Jest pod stałą superwizją certyfikowanych terapeutów poznawczo-behawioralnych.
mgr Monika Zabel
WięcejAbsolwentka Społecznej Psychologii Klinicznej w Wyższej Szkole Psychologii Społecznej w Warszawie. Ukończyła 4,5 letnie szkolenie na terapeutę poznawczo-behawioralnego (aktualnie w trakcie procesu certyfikacji). Doświadczenie terapeutyczne zdobyła w czasie czteroletniej pracy w Fundacji Dzieci Niczyje. W ramach pracy w Fundacji prowadziła terapie dzieci krzywdzonych i dorosłych ofiar przemocy, uczestniczyła w licznych programach, dotyczących problematyki krzywdzenia dzieci - zarówno przez dorosłych, jak i rówieśników. Dwuletni staż w zakresie pomocy młodzieży odbyła w Młodzieżowym Ośrodku Psychoedukacji i Psychoterapii. Ma na swoim koncie prowadzenie cykli grup socjoterapeutycznych dla dzieci i młodzieży. Pracuje z pacjentami w Poradni Zdrowia Psychicznego w Szpitalu Bródnowskim oraz prowadzi konsultacje psychologiczne dla rodziców i opiekunów w przedszkolu. Brała udział w licznych szkoleniach z zakresu pomocy psychologicznej, m. in. w ośrodku "one family " w Dublinie dla osób dorosłych samotnie wychowujących dzieci. Ukończyła szkolenie bazowe oraz specjalistyczne szkolenie z mediacji rodzinnych w Polskim Centrum Mediacji w Warszawie.
Zajmuje się:
psychoterapią osób dorosłych, dzieci i młodzieży
konsultacjami dla rodziców małych dzieci (wychowawcze, rozwojowe)
diagnozą ADHD u osób dorosłych
prowadzeniem grup terapeutycznych
mediacją rodzinną
mgr Amanda Krzywdzińska
WięcejPsycholog (specjalność: psychologia kliniczna), pedagog specjalny (specjalność I: terapia pedagogiczna, specjalność II pedagogika opiekuńczo-socjalna) oraz socjolog (specjalność: zdrowie, rodzina, niepełnosprawność). Aktualnie pracuje w Instytucie Matki i Dziecka w Warszawie, gdzie zajmuje się diagnozą psychologiczną dzieci i młodzieży, w tym dzieci z całościowymi zaburzeniami rozwoju. Ukończyła kursy związane z tematyką autyzmu: Autyzm i zespół Aspergera – diagnoza i terapia, Diagnoza funkcjonalna PEP-R, Terapia dzieci z autyzmem. Jest autorką wielu publikacji naukowych z zakresu psychologii dzieci i młodzieży. Obecnie w trakcie studiów doktoranckich z nauk medycznych.
Ocena Dziecięcą Skalą Rozwojową (DSR) – badanie dzieci młodszych
dr n. med. Artur Kołakowski
Więcej
Jest specjalistą psychiatrą i specjalistą psychiatrii dzieci i młodzieży. Swoje zawodowe doświadczenie zdobywał w Klinice Wieku Rozwojowego oraz II Klinice Psychiatrycznej Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. Od kilku lat pracuje w poradniach, obecnie, w Ośrodku Poza Schematami, gdzie przede wszystkim zajmuje się diagnozą i leczeniem dzieci i młodzieży.
Oprócz bycia lekarzem doktor Artur Kołakowski jest też psychoterapeutą poznawczo – behawioralnym, a od 2005 roku posiada certyfikat superwizora – dydaktyka Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej. Od wielu lat uczy psychoterapii poznawczo-behawioralnej, obecnie w Szkole Psychoterapii Crescentia.
Jest współautorem kilku książek z dziedziny psychiatrii i psychoterapii dzieci i młodzieży, z których jedna, napisana wspólnie z dr Agnieszką Pisulą, zdobyła nagrodę Teofrasa za najlepszą książkę popularnonaukową.
dr n. med Ewa Walacik-Ufnal
Więcej
Specjalista psychiatra. Absolwentka Akademii Medycznej w Warszawie. Od 2001 roku pracuje w zawodzie psychiatry, posiada bogate doświadczenie w pracy klinicznej w Polsce i za granicą (Szpital Psychiatryczny ul. Nowowiejskiej w Warszawie, Poradnia Leczenia Zaburzeń Snu przy Klinice Psychiatrycznej, Szpitale Psychiatryczne grupy Priory w Wielkiej Brytani).
Posiada specjalizację II stopnia z psychiatrii. Zajmuje się leczeniem osób z zaburzeniami psychicznymi, szczególnie osób z zaburzeniami depresyjnymi, lękowymi i zaburzeniami snu. Posiada Certyfikat Polskiego Towarzystwa Badań nad Snem. Przyjmuje pacjentów powyżej 18 rż. W 2012 roku ukończyła 4-letnie Szkolenie w Terapii Poznawczo-Behawioralnej. Uzyskała Certyfikat Psychoterapeuty Poznawczo-Behawioralnego PTTPB nr 306. Prowadzi terapię poznawczo-behawioralną osób dorosłych. Członkini Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego, Polskiego Towarzystwa Badań nad Snem oraz Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej.
Prowadzi szkolenia z zakresu terapii poznawczo-behawioralnej zaburzeń snu.
mgr Iwona Dąbrowska
WięcejPsycholog, Certyfikowany Psychoterapeuta Poznawczo-Behawioralny, Pedagog, Terapeuta Integracji Sensorycznej
Specjalizuje się w:
mgr Marta Jerzak
WięcejPsycholog, psychoterapeuta poznawczo-behawioralny (certyfikat nr 346), trener programu przeciwdziałania agresji. Absolwentka studiów podyplomowych z zakresu terapii pedagogicznej (Instytut Badań Edukacyjnych), a także diagnozy klinicznej dziecka i jego rodziny (Uniwersytet Warszawski). W 2016 roku ukończyła szkolenie uprawniające do prowadzenia terapii metodą Instrumental Enrichment. Zajmuje się psychoterapią dzieci, młodzieży i osób dorosłych oraz diagnozą i terapią zaburzeń rozwojowych u dzieci i młodzieży (ADHD, problemy z zachowaniem, specyficzne trudności szkolne), jak i doradztwem zawodowym. Prowadzi spotkania superwizyjne, a także Warsztaty dla Dobrych Rodziców/Nauczycieli – jak radzić sobie na co dzień z trudnymi zachowaniami. Jest autorką i współautorką wielu publikacji z zakresu psychologii dzieci i młodzieży.
dr Anna Steinhagen
WięcejUkończyła Wydział Pedagogiczny i Wydział Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego oraz studia doktoranckie uzyskała tytuł doktora nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki, specjalność pedagogika specjalna. Jest adiunktem Uniwersytetu Warszawskiego.
Od wielu lat prowadzi zajęcia akademickie z zakresu pedagogiki specjalnej, terapii pedagogicznej, psychopatologii i psychologii. Uzyskała certyfikat psychoterapeuty Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej. Ukończyła wiele kursów i szkoleń dotyczących terapii i pomocy dzieciom i młodzieży z zaburzeniami w rozwoju i trudnościami w uczeniu się.
Doświadczenie w pracy z dziećmi, młodzieżą i ich rodzicami zdobywała pracując w Domu Małego Dziecka, w Ośrodku Wczesnej Interwencji, w Zespole Szkół Specjalnych przy Mazowieckim Centrum Neuropsychiatrii i Rehabilitacji Dzieci i Młodzieży w Zagórzy, w Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej. Pracuje z młodzieżą i młodymi dorosłymi, a także z osobami niepełnosprawnymi (dzieci, młodzież, młodzi dorośli) oraz ich rodzinami.
mgr Izabela Banasikowska
WięcejUkończyła Wydział Psychologii na Uniwersytecie Warszawskim (specjalizacja: psychologia kliniczna dziecka), pięcioletnie studia doktoranckie na Wydziale Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego oraz II Edycję Szkolenia w Terapii Poznawczo-Behawioralnej (Certyfikat psychoterapeuty poznawczo-behawioralnego PTTPB nr 167)
Publikuje artykuły i udziela porad w czasopismach naukowych, na portalach internetowych, w radiu i telewizji. Prowadzi warsztaty dla psychologów i pedagogów.
Od 10 lat pracuje jako diagnosta i terapeuta w różnych warszawskich ośrodkach terapeutyczno-diagnostycznych. Współpracuje ze szkołami polską i międzynarodowymi w Warszawie (poziomy: od przedszkola do liceum).
Pracuje z dziećmi, młodzieżą i rodzicami. Specjalizuje się w problemach wychowawczych, agresji, zaburzeniach lękowych (w tym obsesyjno-kompulsyjnych), niskiej samoocenie.
Prowadzi psychoterapię również w języku angielskim. Psychotherapy in English.
mgr Beata Melaniuk
WięcejPsycholog, absolwentka Wydziału Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie (specjalizacja: psychologia kliniczna), psychoterapeuta w trakcie czteroletniego szkolenia w Szkole Psychoterapii Poznawczo-Behawioralnej. Ma wieloletnie doświadczenie w zakresie diagnozy dzieci autystycznych, z Zespołem Aspergera, a także w diagnozowaniu trudności wychowawczych i szkolnych zdobyte w Poradni Zdrowia Psychicznego dla Dzieci z Autyzmem w Warszawie oraz Poradniach Psychologiczno-Pedagogicznych. Prowadzi warsztaty dla dzieci i rodziców.
W pracy psychoterapeutycznej z młodzieżą i osobami dorosłymi zajmuje się:
Jest pod stałą superwizją certyfikowanych terapeutów poznawczo-behawioralnych.
mgr Katarzyna Fibak
WięcejPsycholog, psychoterapeuta poznawczo-behawioralny. Absolwentka Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego ze specjalizacją „Wspieranie rozwoju osobowości”. Ukończyła szkolenie w zakresie psychoterapii poznawczo–behawioralnej, prowadzone przez Szkołę Psychoterapii Poznawczo – Behawioralnej - CBT w Warszawie, certyfikat Terapeuty Poznawczo-Behawioralnego PTTPB nr 169. Prowadzi konsultacje i terapię indywidualną z młodzieżą i osobami dorosłymi z trudnościami w relacjach i trudnościami adaptacyjnymi oraz w zakresie zaburzeń lękowych (obsesyjno – kompulsywnych, napadów paniki, fobii społecznej) zaburzeń odżywiania, depresji.
mgr Joanna de Flassilier- Popławska
WięcejPsycholog, certyfikowany psychoterapeuta. Ukończyła podyplomowe szkolenie w terapii poznawczo – behawioralnej dzieci, młodzieży i osób dorosłych prowadzone przez Oxford Cognitive Therapy Centre i Centrum Terapii Poznawczo – Behawioralnej.
Doświadczenie zawodowe zdobywała w IP- Centrum Zdrowia Dziecka oraz podczas stażu w Mazowieckim Centrum Neuropsychiatrii Dzieci i Młodzieży w Józefowie. Aktualnie pracuje w warszawskiej poradni zdrowia psychicznego i w poradni psychologiczno - pedagogicznej. Prowadzi psychoterapię dzieci, młodzieży i osób dorosłych. Specjalizuje się zwłaszcza w terapii zaburzeń lękowych i depresyjnych.
mgr Izabela Gołębiewska
WięcejJest certyfikowanym terapeutą poznawczo-behawioralnym (nr certyfikatu 385), członkiem Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej. Obecnie w trakcie szkoleń z Terapii Schematów dla dorosłych – metody szczególnie użytecznej w leczeniu zaburzeń osobowości, a także Terapii Schematów dla Dzieci i Młodzieży. Ukończyła studia na wydziale Psychologii w Języku Angielskim w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej oraz 4-letnią Szkołę Psychoterapii Poznawczo-Behawioralnej w Centrum Terapii Poznawczo-Behawioralnej (Oxford Cognitive Therapy Centre). Przez wiele lat prowadziła indywidualną i grupową terapię młodzieży i młodych dorosłych m.in. w Stowarzyszeniu Aslan. Współpracowała także z wieloma szkołami i szpitalami m.in. Szpitalem Bielańskim, a także z Wojewódzkim Szpitalem Chirurgii Urazowej Św. Anny. W Poradni Poza Schematami prowadzi terapię indywidualną dorosłych i młodzieży a także jest wykładowcą z zakresu terapii poznawczo-behawioralnej. W swojej praktyce korzysta z metod terapii poznawczo – behawioralnej i terapii schematów.
mgr Zoja Masiuk
WięcejPsycholog, uzyskała dyplom na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego. Doświadczenie kliniczne zdobywała między innymi w Klinice Nerwic Instytutu Psychiatrii i Neurologii w Warszawie. W chwili obecnej na IV roku 4 – letniego szkolenia z psychiatrii poznawczo – behawioralnej w Centrum Terapii Poznawczej i Behawioralnej – psychoterapia jest prowadzona pod regularną superwizją. Ukończyła szkolenie w zakresie leczenia traumy, urazów psychicznych, następstw poważnych wypadków metodą EMDR oraz szkolenie w psychoterapii schematu.
психолог, психотерапевт когнитивно-поведенческого направления. Занимается терапией подростков и взрослых людей - лечением депрессии, неврастении, тревожности, навязчивости, фобий различного вида, паники, расстройствами личности. Специализируется на работе с травмой, ПТСР(Посттравматическое Стрессовое Расстройство) методом ДПДГ. Этот современный метод является одним из эффективнейшых в лечении кризисных состояний после автомобилных аварий, пожаров, нападений, сексуального насилия. В его основе лежит натуральный процесс естественного исцеления силами самого организма. При помощи специальных техник используемых терапевтом мозг сам запускает оздоровительный процесс который ведет к розблокировке и ускоренной переработке травматического опыта в нашей памяти. Благодаря этому лечение травмы легче переносится и быстро приводит к оздоровлению.
Możliwość psychoterapii w języku rosyjskim
Terapia EMDR (Eye Movement Desesitization& Re Processing) pierwotnie została opracowana dla pacjentów cierpiących na Zespół Stresu Pourazowego (to zaburzenie może powstać na skutek zetknięcia się z sytuacją traumatyczną – bycie ofiarą lub obserwatorem drastycznych zdarzeń zagrażających życiu i naszemu poczuciu bezpieczeństwa, wypadki samochodowe, pożary, powodzie, napady rabunkowe i seksualne). Obecnie wykorzystuje się ją również w pracy nad lękiem i fobią, jak i różnego rodzaju uzależnieniami. Metoda EMDR odnosi również liczne sukcesy w leczeniu innych trudności tj. lęk przed wystąpieniami, problemy z poczuciem własnej wartości.
Metoda ta wykorzystuje naturalny proces regeneracyjny naszego mózgu. W trakcie pracy nad problemem zgłoszonym przez pacjenta terapeuta używa specjalnej techniki służącej uruchomieniu pracy mózgu nad przepracowaniem traumy.. Mówiąc potocznie szybkie ruchy gałek ocznych mają prowadzić do „zamknięcia" obszarów mózgu, które blokują pacjenta przed artykulacją jego lęku. W efekcie, pacjent po terapii EMDR ma dostęp do zablokowanych wspomnień. Efekty widać już po pierwszej sesji. Po kilku, pacjenci, którzy doświadczali silnych objawów fizycznych, odczuwają ich wyraźną redukcję. Nasz mózg sam odblokowuje i porządkuje traumatyczne wspomnienia, dzięki czemu wracamy do zdrowia.
Tą terapię szczególnie zaleca się wtedy, kiedy pacjent nie jest w stanie wyrazić swego bólu i emocji po traumie i mimo chęci nie jest sobie w stanie z nią poradzić. Stosuje się ją również u tych osób, u których objawy traumy obejmują liczne dolegliwości fizyczne.
Bezpieczeństwo i skuteczność tej metody zostały potwierdzone licznymi badaniami na całym świecie.
mgr Monika Zabel
WięcejAbsolwentka Społecznej Psychologii Klinicznej w Wyższej Szkole Psychologii Społecznej w Warszawie. Ukończyła 4,5 letnie szkolenie na terapeutę poznawczo-behawioralnego (aktualnie w trakcie procesu certyfikacji). Doświadczenie terapeutyczne zdobyła w czasie czteroletniej pracy w Fundacji Dzieci Niczyje. W ramach pracy w Fundacji prowadziła terapie dzieci krzywdzonych i dorosłych ofiar przemocy, uczestniczyła w licznych programach, dotyczących problematyki krzywdzenia dzieci - zarówno przez dorosłych, jak i rówieśników. Dwuletni staż w zakresie pomocy młodzieży odbyła w Młodzieżowym Ośrodku Psychoedukacji i Psychoterapii. Ma na swoim koncie prowadzenie cykli grup socjoterapeutycznych dla dzieci i młodzieży. Pracuje z pacjentami w Poradni Zdrowia Psychicznego w Szpitalu Bródnowskim oraz prowadzi konsultacje psychologiczne dla rodziców i opiekunów w przedszkolu. Brała udział w licznych szkoleniach z zakresu pomocy psychologicznej, m. in. w ośrodku "one family " w Dublinie dla osób dorosłych samotnie wychowujących dzieci. Ukończyła szkolenie bazowe oraz specjalistyczne szkolenie z mediacji rodzinnych w Polskim Centrum Mediacji w Warszawie.
Zajmuje się:
psychoterapią osób dorosłych, dzieci i młodzieży
konsultacjami dla rodziców małych dzieci (wychowawcze, rozwojowe)
diagnozą ADHD u osób dorosłych
prowadzeniem grup terapeutycznych
mediacją rodzinną
mgr Anna Ćwiklińska
Więcej
Ukończyła 3-letnie szkolenie z zakresu psychoterapii poznawczo-behawioralnej prowadzone przez Szkołę Psychoterapii Poznawczo-Behawioralnej Centrum CBT. Posiada certyfikat psychoterapeuty poznawczo-behawioralnego PTTPB. W trakcie 4-letniego kursu specjalizacyjnego z psychologii klinicznej.
Ukończyła liczne kursy i szkolenia, m.in. Kurs Terapii Par (Laboratorium Psychoedukacji) i Studium Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie (Instytut Psychologii Zdrowia), Terapia Schematów (Centrum Terapii Poznawczej i Behawioralnej).
Pracuje w Poza Schematami i w Centrum Pomocy Profesjonalnej. Jest autorką programów profilaktycznych z zakresu przeciwdziałania przemocy. Autorka polskiej adaptacji programu terapeutycznego Coping Cat.
Przez kilka lat prowadziła psychoterapię w ramach współpracy z Gabinetem Lekarskim. Pracowała w poradni psychologiczno-pedagogicznej i w szpitalnym oddziale psychiatrycznym.
Pracuje z dorosłymi, dziećmi i młodzieżą. Zajmuje się terapią depresji, depresji poporodowej, zaburzeń lękowych, zaburzeń psychosomatycznych, zaburzeń osobowości, problemów psychologicznych związanych z niepłodnością, terapią par.
mgr Julia Sikorska
Więcej
Ukończyłam psychologię w Wyższej Szkole Psychologii Społecznej ze specjalizacją społeczna psychologia kliniczna. Obecnie jestem w trakcie czteroletniego szkolenia psychoterapeutycznego poznawczo - behawioralne w Szkole Psychoterapii Centrum CBT.
Praktyki zawodowe zdobyłam w Mazowieckim Centrum Psychiatrii „Drewnica” oraz ukończyłam roczny staż w Ogólnopolskim Pogotowiu dla Ofiar Przemocy „Niebieska Linia”. Od 3 lat współpracuję z fundacją Centrum Praw Kobiet, gdzie prowadzę konsultacje psychologiczne dla kobiet doznających przemocy.
Moje główne zainteresowania związane są z terapią osób dorosłych z zaburzeniami lękowymi oraz zaburzeniami nastroju.
mgr Karolina Szczepańska
WięcejAbsolwentka Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, kierunek psychologia. Ukończyła studia podyplomowe z mediacji i negocjacji na Uniwersytecie SWPS, roczny Kurs Terapii Rodzin na Polskim Instytucie Ericksonowskim w Łodzi, pierwszy stopień TZA ART w Instytucie Amity. Uczestniczyła w licznych szkoleniach poszerzających wiedzę terapeutyczną i kliniczną, w tym w szkoleniu CTM dotyczącym terapii dzieci z mutyzmem (I i II stopień). Od wielu lat pracuje w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Warszawie prowadząc terapię, zajęcia terapeutyczne grupowe dla dzieci i młodzieży oraz diagnozę psychologiczną. Przez kilka lat prowadziła również warsztaty dla rodziców. Doświadczenie zdobyła także w trakcie stażów na Oddziale Dziennym Psychiatrii Dziecięcej w Józefowie oraz Oddziale Psychiatrycznym Leszno.
Ukończyła czteroletni kurs psychoterapii w nurcie poznawczo-behawioralnym w centrum psychoterapii CBT w Warszawie, jest w trakcie certyfikacji.
Specjalizuje się w zakresie zaburzeń:
mgr Kinga Zając
WięcejPedagog, socjoterapeuta, absolwentka studiów pedagogicznych Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie oraz Wyższej Szkoły Pedagogicznej ZNP. Ukończyła Studium Socjoterapii i Psychoterapii Młodzieży w Krakowskim Centrum Psychodynamicznym. Obecnie w trakcie 4-letniego szkolenia w Szkole Psychoterapii Psychodynamicznej. Od wielu lat pracuje w szkole jako nauczyciel wspierający oraz nauczyciel terapeuta. Poszerzała warsztat pracy podczas wielu kursów doskonalących, dotyczących diagnozy i terapii dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się oraz związanych z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej, zespołem Aspergera i Autyzmem. Zajmuje się: diagnozą pedagogiczną, diagnozą i terapią "ryzyka dysleksji" u dzieci z opóźnionym rozwojem funkcji percepcyjno-motorycznych (wiek przedszkolny i wczesnoszkolny), terapią zaburzeń dyslektycznych. Prowadzi trening przeciwdziałania agresji w oparciu o autorski program oraz trening umiejętności społecznych.
dr n. med. Artur Kołakowski
Więcej
Jest specjalistą psychiatrą i specjalistą psychiatrii dzieci i młodzieży. Swoje zawodowe doświadczenie zdobywał w Klinice Wieku Rozwojowego oraz II Klinice Psychiatrycznej Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. Od kilku lat pracuje w poradniach, obecnie, w Ośrodku Poza Schematami, gdzie przede wszystkim zajmuje się diagnozą i leczeniem dzieci i młodzieży.
Oprócz bycia lekarzem doktor Artur Kołakowski jest też psychoterapeutą poznawczo – behawioralnym, a od 2005 roku posiada certyfikat superwizora – dydaktyka Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej. Od wielu lat uczy psychoterapii poznawczo-behawioralnej, obecnie w Szkole Psychoterapii Crescentia.
Jest współautorem kilku książek z dziedziny psychiatrii i psychoterapii dzieci i młodzieży, z których jedna, napisana wspólnie z dr Agnieszką Pisulą, zdobyła nagrodę Teofrasa za najlepszą książkę popularnonaukową.
dr n. med Ewa Walacik-Ufnal
Więcej
Specjalista psychiatra. Absolwentka Akademii Medycznej w Warszawie. Od 2001 roku pracuje w zawodzie psychiatry, posiada bogate doświadczenie w pracy klinicznej w Polsce i za granicą (Szpital Psychiatryczny ul. Nowowiejskiej w Warszawie, Poradnia Leczenia Zaburzeń Snu przy Klinice Psychiatrycznej, Szpitale Psychiatryczne grupy Priory w Wielkiej Brytani).
Posiada specjalizację II stopnia z psychiatrii. Zajmuje się leczeniem osób z zaburzeniami psychicznymi, szczególnie osób z zaburzeniami depresyjnymi, lękowymi i zaburzeniami snu. Posiada Certyfikat Polskiego Towarzystwa Badań nad Snem. Przyjmuje pacjentów powyżej 18 rż. W 2012 roku ukończyła 4-letnie Szkolenie w Terapii Poznawczo-Behawioralnej. Uzyskała Certyfikat Psychoterapeuty Poznawczo-Behawioralnego PTTPB nr 306. Prowadzi terapię poznawczo-behawioralną osób dorosłych. Członkini Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego, Polskiego Towarzystwa Badań nad Snem oraz Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej.
Prowadzi szkolenia z zakresu terapii poznawczo-behawioralnej zaburzeń snu.
mgr Marta Jerzak
WięcejPsycholog, psychoterapeuta poznawczo-behawioralny (certyfikat nr 346), trener programu przeciwdziałania agresji. Absolwentka studiów podyplomowych z zakresu terapii pedagogicznej (Instytut Badań Edukacyjnych), a także diagnozy klinicznej dziecka i jego rodziny (Uniwersytet Warszawski). W 2016 roku ukończyła szkolenie uprawniające do prowadzenia terapii metodą Instrumental Enrichment. Zajmuje się psychoterapią dzieci, młodzieży i osób dorosłych oraz diagnozą i terapią zaburzeń rozwojowych u dzieci i młodzieży (ADHD, problemy z zachowaniem, specyficzne trudności szkolne), jak i doradztwem zawodowym. Prowadzi spotkania superwizyjne, a także Warsztaty dla Dobrych Rodziców/Nauczycieli – jak radzić sobie na co dzień z trudnymi zachowaniami. Jest autorką i współautorką wielu publikacji z zakresu psychologii dzieci i młodzieży.
dr Anna Steinhagen
WięcejUkończyła Wydział Pedagogiczny i Wydział Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego oraz studia doktoranckie uzyskała tytuł doktora nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki, specjalność pedagogika specjalna. Jest adiunktem Uniwersytetu Warszawskiego.
Od wielu lat prowadzi zajęcia akademickie z zakresu pedagogiki specjalnej, terapii pedagogicznej, psychopatologii i psychologii. Uzyskała certyfikat psychoterapeuty Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej. Ukończyła wiele kursów i szkoleń dotyczących terapii i pomocy dzieciom i młodzieży z zaburzeniami w rozwoju i trudnościami w uczeniu się.
Doświadczenie w pracy z dziećmi, młodzieżą i ich rodzicami zdobywała pracując w Domu Małego Dziecka, w Ośrodku Wczesnej Interwencji, w Zespole Szkół Specjalnych przy Mazowieckim Centrum Neuropsychiatrii i Rehabilitacji Dzieci i Młodzieży w Zagórzy, w Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej. Pracuje z młodzieżą i młodymi dorosłymi, a także z osobami niepełnosprawnymi (dzieci, młodzież, młodzi dorośli) oraz ich rodzinami.
dr Konrad Ambroziak
WięcejKonrad Ambroziak jest doktorem nauk humanistycznych w zakresie filozofii (doktorat obronił w Szkole Nauk Społecznych przy Polskiej Akademii Nauk). Jest terapeutą poznawczo-behawioralnym, superwizorem terapii poznawczo-behawioralnej, terapeutą motywującym i trenerem Dialogu Motywującego. Należy do Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczo-Behawioralnej, Polskiego Towarzystwa Terapii Motywującej i Motivational Interviewing Network of Trainers (MINT). Interesuje się i kształci w Terapii Akceptacji i Zaangażowania.
Konrad Ambroziak pracował z dorosłymi ofiarami przemocy, ich dziećmi i dziećmi krzywdzonymi w Ośrodkach Interwencji Kryzysowej, później Fundacji Dzieci Niczyje (obecnie Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę), gdzie pomagał dzieciom ofiarom przemocy i ich rodzinom. Zajmował się pomocą psychologiczną i terapią dzieci i młodzieży z ADHD. Pomaga młodzieży, młodym dorosłym i dorosłym z zaburzeniami nastroju, zaburzeniami lękowymi, zaburzeniami zachowania oraz zaburzeniami osobowości. Prowadzi superwizje indywidualne i superwizje zespołów terapeutycznych (w tym psychologów Stowarzyszenia Lambda Warszawa).
Prowadzi zajęcia z terapii poznawczo-behawioralnej i dialogu motywującego (między innymi w Poza Schematami, szkole psychoterapii Crescentia, Centrum Terapii Poznawczo-Behawioralnej, Stowarzyszeniu Psychologów Chrześcijańskich).
Jest współautorem książki Depresja nastolatków. Jak ją rozpoznać, zrozumieć i pokonać?, licznych artykułów dotyczących terapii poznawczo-behawioralnej oraz artykułów dotyczących zagadnień etycznych.
mgr Klaudia Siwek
Więcej
Jestem psychologiem. Studia ukończyłam w Instytucie Psychologii Uniwersytetu Łódzkiego. Moją specjalizacją jest psychologia kliniczna i psychologia zdrowia. Od kilku lat pracuję w *Oddziale Psychiatrii Dziecięcej w Józefowie* www.centrumzagorze.pl/oddzialy-stacjonarne/24-oddzial-psychiatryczny-dla-dzieci , gdzie zajmuję się diagnozą oraz terapią dzieci i młodzieży.
Posiadam certyfikat psychoterapeuty Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczo - Behawioralnej. W swojej pracy wykorzystuję także inne podejścia psychoterapeutyczne. Jestem absolwentką studium diagnozy i pomocy psychologicznej dzieci wykorzystywanych seksualnie organizowanego przez fundację "Dzieci Niczyje". Posiadam także certyfikat terapii EMDR wydany przez Uniwersytet w Birmingham i atestowany przez Europejskie Towarzystwo Terapii EMDR) www.emdr.org.pl.Opiniuję jako biegły sądowy w sprawach dotyczących przemocy i wykorzystywania seksualnego dzieci i młodzieży.
Zajmuję się diagnozą i terapią dzieci oraz młodzieży cierpiących z powodu zaburzeń lękowych, depresji, agresji i autoagresji, zaburzeń odżywiania.
Pracuję z dziećmi oraz dorosłymi zmagającymi się ze skutkami zdarzeń traumatycznych (terapia ofiar: katastrof, wypadków, przemocy domowej i rówieśniczej oraz innych form krzywdzenia). Prowadzę grupy wsparcia dla rodziców dzieci z zaburzeniami odżywiania.
mgr Beata Melaniuk
WięcejPsycholog, absolwentka Wydziału Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie (specjalizacja: psychologia kliniczna), psychoterapeuta w trakcie czteroletniego szkolenia w Szkole Psychoterapii Poznawczo-Behawioralnej. Ma wieloletnie doświadczenie w zakresie diagnozy dzieci autystycznych, z Zespołem Aspergera, a także w diagnozowaniu trudności wychowawczych i szkolnych zdobyte w Poradni Zdrowia Psychicznego dla Dzieci z Autyzmem w Warszawie oraz Poradniach Psychologiczno-Pedagogicznych. Prowadzi warsztaty dla dzieci i rodziców.
W pracy psychoterapeutycznej z młodzieżą i osobami dorosłymi zajmuje się:
Jest pod stałą superwizją certyfikowanych terapeutów poznawczo-behawioralnych.
mgr Izabela Gołębiewska
WięcejJest certyfikowanym terapeutą poznawczo-behawioralnym (nr certyfikatu 385), członkiem Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej. Obecnie w trakcie szkoleń z Terapii Schematów dla dorosłych – metody szczególnie użytecznej w leczeniu zaburzeń osobowości, a także Terapii Schematów dla Dzieci i Młodzieży. Ukończyła studia na wydziale Psychologii w Języku Angielskim w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej oraz 4-letnią Szkołę Psychoterapii Poznawczo-Behawioralnej w Centrum Terapii Poznawczo-Behawioralnej (Oxford Cognitive Therapy Centre). Przez wiele lat prowadziła indywidualną i grupową terapię młodzieży i młodych dorosłych m.in. w Stowarzyszeniu Aslan. Współpracowała także z wieloma szkołami i szpitalami m.in. Szpitalem Bielańskim, a także z Wojewódzkim Szpitalem Chirurgii Urazowej Św. Anny. W Poradni Poza Schematami prowadzi terapię indywidualną dorosłych i młodzieży a także jest wykładowcą z zakresu terapii poznawczo-behawioralnej. W swojej praktyce korzysta z metod terapii poznawczo – behawioralnej i terapii schematów.
mgr Sylwia Pyrtek
Więcejmgr Katarzyna Smólska-Łynka
WięcejPsycholog kliniczny, psychoterapeuta pracujący przede wszystkim w nurcie terapii poznawczo - behawioralnej. Ukończyła psychologię na Uniwersytecie Warszawskim ze specjalizacją w psychoterapii oraz 4-letnią Szkołę Psychoterapii Poznawczo-Behawioralnej w Centrum CBT. Od ponad 7 lat pracuje jako terapeutka m. in. w Klinice Nerwic w Instytucie Psychiatrii i Neurologii oraz w Młodzieżowym Ośrodku Psychoterapeutycznym. Przez 4 lata prowadziła psychoterapię indywidualną i grupową młodzieży oraz dorosłych w Stowarzyszeniu Aslan. Obecnie właścicielka gabinetu psychoterapii „maSens”. Specjalizuje się w terapii zaburzeń odżywiania, fobii społecznej i pracy z zaniżonym poczuciem własnej wartości.
dr n. hum. Agnieszka Pawełczyk
WięcejUkończyła liczne szkolenia dodatkowe zarówno z zakresu psychoterapii CBT, jak i diagnozy klinicznej, głównie neuropsychologicznej. W obszarze szczególnych zainteresowań dr A. Pawełczyk, zarówno naukowych, jak i diagnostyczno-terapeutycznych, znajduje się opieka nad pacjentami z zaburzeniami psychotycznymi oraz znajdujących się w stanie ryzyka wystąpienia zaburzeń psychicznych. Ze względu na te zainteresowania ukończyła m.in. szkolenia: CBT for Adolescent Psychosis Training Course, 5-6 June 2008, a 20 hour course, South London and Maudsley NHS Trust, London, Zastosowanie terapii poznawczej w leczeniu zaburzeń psychotycznych, seminarium prowadzone przez prof. D. Kingdona, 24 października 2008 Warszawa, An Interactive Five Day Course in CBT for Psychosis, a 40 hour course, Newcastle, 6-10.06.2011, D. Turkington, D. Kingdon, A. Morrison. Jest autorką i współautorką licznych publikacji badań z udziałem pacjentów doświadczających zaburzeń psychotycznych:
https://www.researchgate.net/profile/Agnieszka_Pawelczyk2/contributions
http://bg.umed.lodz.pl/cgi-bin/expertus.cgi
Brała udział w przygotowaniu oraz prowadzeniu zajęć w ramach Programu Profilaktyki Zaburzeń Psychicznych w łódzkich liceach, współtworzyła serwis internetowy przeznaczonego dla osób zagrożonych rozwojem zaburzeń psychicznych MojPort. Jest Koordynatorem Ośrodka Kształcenia Psychologów Klinicznych przy CSK UM w Łodzi.
Prowadzi diagnozę oraz terapię poznawczo-behawioralną pacjentów dorosłych, uczy studentów, osoby odbywające specjalizację z psychologii klinicznej oraz prowadzi zajęcia z CBT zaburzeń psychotycznych.
W poradni Poza Schematami prowadzi superwizje, w tym CBT pacjentów z zaburzeniami psychotycznymi, z grupy ryzyka wystąpienia zaburzeń psychotycznym oraz superwizje klinicznej diagnozy psychologicznej.
mgr Katarzyna Orkisz
WięcejAbsolwentka Uniwersytetu Rzeszowskiego na wydziale Pedagogiczno-Artystycznym (specjalność pedagogika opiekuńczo-wychowawcza). Ukończyła studia podyplomowe z zakresu tyflopedagogiki i zarządzania w oświacie (menedżer oświaty).
Certyfikowany terapeuta integracji sensorycznej, instruktor sensomotoryki, instruktor masażu Shantala, terapeuta ręki i Metody Warnkego. Uczestnik licznych szkoleń w nurcie poznawczo-behawioralnym (obecnie w trakcie rocznego kursu „Rok z terapią poznawczo-behawioralną dzieci i młodzieży”).
Na co dzień pracuje w Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej Nr 2 w Rzeszowie, gdzie zajmuje się diagnozą i terapią dzieci i młodzieży (dzieci niewidome i słabo widzące, ADHD, autyzm i Zespół Aspergera, niepełnosprawność intelektualna, trudności wychowawcze i szkolne).
Współzałożyciel i Prezes Zarządu Stowarzyszenia na Rzecz Dzieci z Nadpobudliwością Psychoruchową w Rzeszowie, gdzie zdobywała doświadczenie w pracy z dziećmi z trudnościami wychowawczymi. Od wielu lat pracuje również z rodzicami prowadząc Warsztaty dla Dobrych Rodziców oraz z nauczycielami – jak radzić sobie z trudnymi zachowaniami w domu, w szkole oraz z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego.
Współtwórca i koordynator programu Asystent Dziecka z ADHD i dziecka niepełnosprawnego w podkarpackich szkołach podstawowych.
Współautorka między innymi pozycji:
1. Jerzak M.(red) "Zaburzenia psychiczne i rozwojowe dzieci a szkolna rzeczywistość" PWN 2016
2. Jerzak M., Kołakowski A. (red.) „ ADHD w szkole”, GWP 2015
mgr Dariusz Wasiński
WięcejPsycholog, pedagog , historyk, certyfikowany psychoterapeuta poznawczo- behawioralny (nr certyfikatu 236). Wieloletni dyrektor domu dziecka, współzałożyciel CTS Niepublicznej Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w Elblągu, od wielu lat związany z rodzicielstwem zastępczym,(jest członkiem zarządu głównego Stowarzyszenia Zastępczego Rodzicielstwa),pracował też jako psycholog w gimnazjum. Aktualnie prowadzi praktykę prywatną w Centrum Psychoterapii w Elblągu, którego jest założycielem. Specjalizuje się w psychoterapii dzieci oraz młodzieży ( między innymi zaburzenia lękowe, zaburzenia nastroju, zaburzenia więzi, problemy z zachowaniem, zaburzenia odżywiania, ADHD, Zespół Aspergera) a także osób dorosłych (zaburzenia nastroju, zaburzenia lękowe, zaburzenia odżywiania, terapia par). Prowadzi terapię indywidualną i grupową. Od wielu lat prowadzi specjalistyczne zajęcia grupowe dla dzieci ze spektrum autyzmu, z zaburzeń zachowania , z nadpobudliwością psychoruchową Od wielu lat pracuje z dziećmi z rodzin adopcyjnych i zastępczych. Współautor następujących książek :
Zaburzenia zachowania u dzieci. Teoria i praktyka (2014), pod red. A Kołakowskiego , Sopot. GWP , ADHD w szkole(2015),pod red. M. Jerzak, A Kołakowskiego, Sopot, GWP
Zaburzenia psychiczne i rozwojowe dzieci a szkolna rzeczywistość (2016 ), pod red. M. Jerzak, Warszawa, PWN
mgr Olga Olszewska
WięcejLekarz - psychiatra dzieci i młodzieży, specjalistka psychiatrii ogólnej i certyfikowana terapeutka Terapii Poznawczo – Behawioralnej. Absolwentka Kursu Superwizora – Dydaktyka PTTPiB.Certyfikowana terapeutka Polskiego Towarzystwa Terapii Motywującej. Członkini Motivational Interviewing Network of Trainers. W psychiatrii pracuje od ponad 20 lat. Ma wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu wykładów i warsztatów dla różnych grup odbiorców: nauczycieli, rodziców, narzeczonych, psychologów, pedagogów, lekarzy. Przez 16 lat pracowała w Poradni Psychiatrycznej dla Dzieci i Młodzieży Wojewódzkiego Ośrodka Lecznictwa Psychiatrycznego w Toruniu. Aktualnie prowadzi praktykę lekarską i terapeutyczną w prywatnym gabinecie specjalistycznym oraz szkolenia w dziedzinie terapii poznawczo – behawioralnej, Dialogu Motywującego i zagadnień związanych ze zdrowiem psychicznym dzieci i młodzieży
dr n. med. Monika Szaniawska
WięcejJest psycholożką, psychoterapeutką poznawczo – behawioralną (certyfikat nr 105 PTTPiB). Obecnie w trakcie Kursu Superwizorskiego organizowanego przez Polskie Towarzystwo Terapii Poznawczej i Behawioralnej. Pracuje na co dzień w Warszawie, jako psychoterapeutka w Oddziale Dziennym Szpitala Wolskiego oraz w prywatnej praktyce w ośrodku Poza Schematami. Wcześniej pracowała między innymi w Centrum Psychoterapii Szpitala Nowowiejskiego, Centrum CBT oraz prowadziła badania naukowe jak doktorantka II Kliniki Psychiatrycznej WUM. Ma duże doświadczenie w pracy indywidulanej i grupowej.
W swojej pracy zajmuje się między innymi diagnozą i psychoterapią osób dorosłych z ADHD oraz pracą z klientami z zaburzeniami osobowości. Jest redaktorem merytorycznym polskich wersji podręczników dotyczących zarówno diagnozy i terapii osób dorosłych z ADHD, jak i terapii poznawczo – behawioralnej oraz terapii schematu. Od wielu lat prowadzi szkolenia i warsztaty w oparciu o szeroko rozumianą terapię poznawczo – behawioralną. W ciągu kilku ostatnich lat prowadziła zajęcia na kursach przygotowujących do certyfikatu PTTPiB w Centrum CBT, Fundacji Rozwoju Psychiatrii i Psychoterapii oraz na kursach do certyfikatu Stowarzyszenia Psychologów Chrześcijańskich.
mgr Anna Ćwiklińska
Więcej
Ukończyła 3-letnie szkolenie z zakresu psychoterapii poznawczo-behawioralnej prowadzone przez Szkołę Psychoterapii Poznawczo-Behawioralnej Centrum CBT. Posiada certyfikat psychoterapeuty poznawczo-behawioralnego PTTPB. W trakcie 4-letniego kursu specjalizacyjnego z psychologii klinicznej.
Ukończyła liczne kursy i szkolenia, m.in. Kurs Terapii Par (Laboratorium Psychoedukacji) i Studium Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie (Instytut Psychologii Zdrowia), Terapia Schematów (Centrum Terapii Poznawczej i Behawioralnej).
Pracuje w Poza Schematami i w Centrum Pomocy Profesjonalnej. Jest autorką programów profilaktycznych z zakresu przeciwdziałania przemocy. Autorka polskiej adaptacji programu terapeutycznego Coping Cat.
Przez kilka lat prowadziła psychoterapię w ramach współpracy z Gabinetem Lekarskim. Pracowała w poradni psychologiczno-pedagogicznej i w szpitalnym oddziale psychiatrycznym.
Pracuje z dorosłymi, dziećmi i młodzieżą. Zajmuje się terapią depresji, depresji poporodowej, zaburzeń lękowych, zaburzeń psychosomatycznych, zaburzeń osobowości, problemów psychologicznych związanych z niepłodnością, terapią par.
Lekarz psychiatra Beata J. Kozielec-Oracka
WięcejPracuje z dziećmi i dorosłymi z Zespołem Aspergera oraz ich rodzicami i bliskimi od 1998 roku. Ukończyła szkolenie w zakresie terapii rodzinnej (UJ), poznawczo – behawioralnej (CBT-4). Doświadczenie w pracy z pacjentami zawdzięcza możliwości pracy w Poradni, Oddziale Dziennym, Oddziale ostro - przyjęciowym, Izbie Przyjęć, prywatnej praktyce. Prowadzi szkolenia i wykłady dla profesjonalistów, rodziców dzieci i młodzieży doświadczających trudności z powodu objawów spektrum autyzmu. Zajmuje się pracą badawczą dotyczącą biologicznego podłoża Zespołu Aspergera. Inne zainteresowania zawodowe: profilaktyka chorób i zaburzeń psychicznych oraz poprawa jakości życia we współczesnym świecie.
mgr Zbigniew Michalczyk
Więcej
Psycholog, specjalista terapii uzależnień, superwizor KBdsPN. Kierownik Ośrodka Rehabilitacji Uzależnień i Podwójnej Diagnozy dla Dzieci i Młodzieży w Otwocku, psycholog i specjalista terapii uzależnień w Poradni Leczenia Uzależnień dla Dzieci i Młodzieży w Warszawie.
16 lat doświadczenia w pracy klinicznej z adolescentami i ich rodzinami, 14 lat doświadczenia w pracy dydaktycznej
mgr Aleksandra Augustyn
WięcejPsycholog, specjalista psychologii klinicznej, seksuolog kliniczny, certyfikowany psychoterapeuta poznawczo-behawioralny (nr certyfikatu 348). Posiada certyfikat psychoterapeuty przyznany przez Oxford Cognitive Therapy Centre i Centrum Terapii Poznawczo- Behawioralnej
Absolwentka psychologii w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej i polonistyki na Uniwersytecie Warszawskim. Ukończyła studia podyplomowe z zakresu seksuologii klinicznej.
Pracuje z dorosłymi, młodzieżą oraz dziećmi, zarówno w obszarze diagnozy, jak i psychoterapii, w tym obejmującej rozwój seksualny. Zawodowo związana z Poradnią Psychiatryczną dla Dzieci i Młodzieży Instytutu Pomnik-Centrum Zdrowia Dziecka oraz Oddziałem Dziennym III Kliniki Psychiatrycznej Instytutu Psychiatrii i Neurologii.
Prowadzi warsztaty z zakresu terapii poznawczo-behawioralnej i seksuologii. Jest autorką publikacji naukowych, m. in. rozdziału „Modele kobiecości i męskości w podręcznikach do wychowania seksualnego” w pracy zbiorowej „Tabu seksuologii”.
Członek Polskiego Towarzystwa Seksuologicznego oraz Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej.
mgr Anna Pierzchalska
Więcej
Dyplomowany psycholog i terapeuta motywujący. Absolwentka Uniwersytetu SWPS, kierunku psychologia kliniczna. Ukończyła również dwuletnie studium Dialogu Motywującego, uzyskując Certyfikat Terapeuty Polskiego Towarzystwa Terapii Motywującej. Obecnie jest słuchaczem czteroletniego szkolenia w zakresie psychoterapii poznawczo-behawioralnej w Szkole Psychoterapii Crescentia. Od kwietnia 2016 roku członek Zarządu Polskiego Towarzystwa Terapii Motywującej.
W pracy klinicznej stosuje Dialog Motywujący oraz terapię poznawczo-behawioralną. Prowadzi szkolenia w formie wykładowej i warsztatowej z Dialogu Motywującego dla różnych grup odbiorców, np.: terapeutów uzależnień, pracowników socjalnych, pedagogów, psychologów, nauczycieli, pracowników ochrony zdrowia oraz osób duchownych.
Prywatnie miłośniczka gór o każdej porze roku i morza poza sezonem
Maria do Céu Salvador
WięcejMaria do Céu Salvador jest profesorem na Uniwersytecie w Coimbra (Portugalia). Zajmuje się modelami poznawczo behawioralnymi i wykłada terapię poznawczo-behawioralną w pracy z dziećmi i młodzieżą. Jest również superwizorem na ostatnich latach szkolenia terapii poznawczo behawioralnej.
Uczestniczy w pracach Centrum Badawczego Studiów Poznawczo-Behawioralnych, gdzie zajmuje się badaniami nad narzędziami oceny psychologicznej, lękiem społecznym u nastolatków i dorosłych oraz porównywaniem wydajności modeli i protokołów terapeutycznych fobii społecznej drugiej i trzeciej fali terapii poznawczo-behawioralnej. Pracuje nad połączeniem modeli drugiej i trzeciej fali.
Uczy w wielu programach szkoleniowych terapii poznawczo-behawioralnej zarówno w Portugalii i za granicą. Jest certyfikowaną psychoterapeutką i superwizorką. Prowadzi prywatną praktykę terapeutyczną.
Dr n. med. Katarzyna Rogala
WięcejSpecjalistka psychiatrii oraz psychiatrii dzieci i młodzieży. Od wielu lat zajmuje się zaburzeniami snu u dzieci. Twórczyni Gabinetu Zaburzeń Snu w Instytucie „Pomnik - Centrum Zdrowia Dziecka w Warszawie”, gdzie diagnozuje i leczy różnego rodzaju zaburzenia snu u dzieci i młodzieży. Przez wiele lat pracowała w Poradni Zaburzeń Snu w Instytucie Psychiatrii i Neurologii w Warszawie. Członek Polskiego Towarzystwa Badań nad Snem oraz International Pediatric Sleep Association. Posiada certyfikat Polskiego Towarzystwa Badań nad Snem w zakresie kodowania snu. Współpracuje z dr Judith Owens, kierownikiem Harvard Medical School of Sleep Medicine oraz Center for Pediatric Sleep Disorders w Bostonie.
Katia Mirlina
WięcejCertyfikowana psychoterapeutka i superwizor psychoterapii somatycznej DMT (z ang. Dance Movement Therapy). Ukończyła 4-letnie podyplomowe szkolenie z psychoterapii i roczny kurs Ruchu Autentycznego z certyfikatem brytyjskiego Institute for Integrative Bodywork and Movement Therapy. Biologiczne studia wyższe ukończyła w Moskwie. Doświadczenie zawodowe zdobywała na oddziale dziennym zaburzeń nerwicowych Nowowiejskiego Szpitala Psychiatrycznego i w Centrum Zdrowia Psychicznego Szpitala Wolskiego w Warszawie. Pracuje indywidualnie i grupowo. Specjalizuje się w pracy psychoterapeutycznej m in poprzez ruch i kontakt z ciałem, skupia się na związku i wzajemnym wpływie psychiki i ciała. Prócz pracy klinicznej, zajmuje się psychoedukacją z zakresu psychosomatyki, prowadzi szkolenia i warsztaty rozwoju osobistego poprzez pracę z ciałem. Współautorka artykułów specjalistycznych z zakresu połączenia psychoterapii z pracą z ruchem i ciałem, prowadzi zajęcia ze studentami psychoterapii DMT.
mgr Hubert Czupała
WięcejJest absolwentem Psychologii (mgr Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Uniwersytet Jana Gutenberga w Moguncji) oraz Kolegium Języków Obcych (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu). Doświadczenie zawodowe zdobywał między innymi w Klinice Psychiatrii Uniwersytetu Jana Gutenberga w Moguncji, Ambulatorium Psychoterapeutycznym Uniwersytetu Jana Gutenberga w Moguncji, oraz Szpitalu Powiatowym w Śremie. Kierował również Oddziałem Dziennym Psychiatrycznym Rehabilitacyjnym w Śremie. Obecnie kieruje pracą zespołu psychoterapeutów prywatnego Ośrodka Terapii Poznawczych i Behawioralnych w Poznaniu. W pracy klinicznej specjalizuje się w nowych formach psychoterapii opartych na dowodach naukowych. Ukończył 4 letnie szkolenie z zakresu terapii poznawczo-behawioralnej oraz liczne szkolenia i warsztaty z zakresu psychoterapii; między innymi: terapii schematu (ST), terapii akceptacji i zaangażowania (ACT), terapii dialektyczno behawioralnej (DBT), terapii opartej na współczuciu (CFT) oraz terapii opartej na analizie funkcjonalnej (FAP). Pracuje z rodzicami i nauczycielami prowadząc warsztaty edukacji psychologicznej i wspierania umiejętności wychowawczych, prowadzi rehabilitację psychologiczną i grupy wsparcia dla osób przewlekle chorych oraz realizuje projekty edukacyjne z zakresu profilaktyki zdrowia psychicznego. Jest członkiem Association for Contextual Behavioral Science oraz przewodniczącym jej polskiego oddziału (ACBS Polska). Swoją wiedzę i umiejętności przekazuje studentom jako wykładowca akademicki na SWPS Uniwersytecie Humanistycznospołecznym.
mgr Agata Orzechowska
Więcej
Jestem absolwentką Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego (specjalizacja: Psychologia kliniczna dziecka). Ponadto ukończyłam Studium Treningu i Terapii Grupowej w Dolnośląskim Centrum Psychoterapii we Wrocławiu, Studium Profilaktyki w Ośrodku Uzależnień Edukacji i Profilaktyki Patologii Społecznej w Warszawie oraz Studium Pomocy Psychologicznej i Socjoterapii w Ośrodku Metod i Szkoleń Psychospołecznych w Warszawie. Systematycznie się doskonalę i rozwijam biorąc udział w warsztatach i szkoleniach w zakresie pracy diagnostycznej i terapeutycznej skierowanej do dzieci i młodzieży. Obecnie jestem w trakcie trzyletniego kursu Core Training ISTDP (Intensive Short-Term Dynamic Psychotherapy: Intensywna Krótkoterminowa Terapia Dynamiczna).
Jako członek Polskiego Towarzystwa Psychologicznego przestrzegam Kodeksu Etyczno-Zawodowego Psychologa. Swoją pracę poddaję superwizji.
Zawodowo jestem związana z Oddziałem Dziennym Mazowieckiego Centrum Neuropsychiatrii w Józefowie, gdzie prowadzę terapię indywidualną i grupową dzieci, młodzieży i młodych dorosłych.
Psycholog w trakcie szkolenia psychoterapuetycznego ISTDP, terapeuta grupowy
mgr Beata Kamińska-Suchanek
WięcejZ wykształcenia jestem psychologiem – ukończyłam studia psychologiczne na Uniwersytecie Łódzkim (specjalność: psychologia zdrowia i kliniczna). Doświadczenie zdobywałam pracując z dziećmi, młodzieżą, rodzicami oraz nauczycielami m.in. w ośrodku szkolno-wychowawczym dla dzieci słabowidzących i niewidomych, szkołach podstawowych, stowarzyszeniach oraz fundacjach. Współpracuję z Pracownią Testów Psychologicznych. Brałam udział w badaniach normalizacyjnych m.in. WISC-V, Leiter-3, IDS-2.
W 2014 roku odbyłam własny 8-tygodniowy kurs MBSR (Mindfulness Based Stress Reduction) i od tego czasu praktykuję. Jestem jedną z pierwszych czterech certyfikowanych trenerek w Polsce (Academie for Mindful Teaching, Holandia), aktualnie w trakcie szkolenia superwizorskiego w tej metodzie oraz kursu nauczycielskiego mindfulness dla dorosłych (MBLC – Mindfulness Based Living Course). Praktyka uważności przenika wszystkie dziedziny mojego życia. Towarzyszy mi zarówno w pracy trenerskiej jak i praktyce psychologicznej. Regularnie praktykuję uważność oraz nadal się szkolę. Odbyłam m.in. własny kurs MBLC, CBLC (Compassion Based Living Course), uczestniczę w odosobnieniach. Ponadto nieustannie rozwijam się jako psycholog.
Odpowiadam za rekrutację oraz superwizje uczestników (przyszłych trenerów) kursów nauczycielskich Metody Eline Snel, które od 2020 roku odbywają się w Polsce (Warszawa).
mgr Anna Igalson
WięcejUkończyła Wydział Psychologii (ze specjalizacją w psychoterapii) oraz Instytut Etnologii i Antropologii Kulturowej na Uniwersytecie Warszawskim. Prowadzi psychoterapię w nurcie poznawczo behawioralnym i skoncentrowaną na schematach. Jest psychoterapeutką z wieloletnim doświadczeniem zawodowym, certyfikowaną przez PTTPB (certyfikat nr 130) i ISST (Certyfikat ISST nr445-S) oraz certyfikowanym superwizorem (certyfikat CTPB nr 4). Prowadzi długo i krótkoterminową terapię indywidualną dla osób dorosłych i młodzieży. Pracuje z osobami doświadczającymi kryzysów życiowych, trudnościami w samoocenie i relacjach z innymi ludźmi, objawami depresji, lęku, zaburzeniami odżywiania a także zainteresowanymi rozwojem osobistym. Od wielu lat prowadzi szkolenia i superwizje dla profesjonalistów.
mgr Kinga Zając
WięcejPedagog, socjoterapeuta, absolwentka studiów pedagogicznych Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie oraz Wyższej Szkoły Pedagogicznej ZNP. Ukończyła Studium Socjoterapii i Psychoterapii Młodzieży w Krakowskim Centrum Psychodynamicznym. Obecnie w trakcie 4-letniego szkolenia w Szkole Psychoterapii Psychodynamicznej. Od wielu lat pracuje w szkole jako nauczyciel wspierający oraz nauczyciel terapeuta. Poszerzała warsztat pracy podczas wielu kursów doskonalących, dotyczących diagnozy i terapii dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się oraz związanych z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej, zespołem Aspergera i Autyzmem. Zajmuje się: diagnozą pedagogiczną, diagnozą i terapią "ryzyka dysleksji" u dzieci z opóźnionym rozwojem funkcji percepcyjno-motorycznych (wiek przedszkolny i wczesnoszkolny), terapią zaburzeń dyslektycznych. Prowadzi trening przeciwdziałania agresji w oparciu o autorski program oraz trening umiejętności społecznych.
mgr Alicja Brejnak
WięcejPsycholog kliniczny, socjoterapeuta. Absolwentka Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej. Ukończyła Studium Socjoterapii i Psychoterapii Dzieci i Młodzieży w Krakowskim Centrum Psychodynamicznym.
Obecnie w trakcie 4-letniego szkolenia w Szkole Psychoterapii Psychodynamicznej. Od kilku lat prowadzi trening przeciwdziałania agresji oraz trening umiejętności społecznych dla dzieci i młodzieży.
Prowadzi Trening Umiejętności Społecznych razem z Kingą Zając.
dr n. med. Artur Kołakowski
Więcej
Jest specjalistą psychiatrą i specjalistą psychiatrii dzieci i młodzieży. Swoje zawodowe doświadczenie zdobywał w Klinice Wieku Rozwojowego oraz II Klinice Psychiatrycznej Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. Od kilku lat pracuje w poradniach, obecnie, w Ośrodku Poza Schematami, gdzie przede wszystkim zajmuje się diagnozą i leczeniem dzieci i młodzieży.
Oprócz bycia lekarzem doktor Artur Kołakowski jest też psychoterapeutą poznawczo – behawioralnym, a od 2005 roku posiada certyfikat superwizora – dydaktyka Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej. Od wielu lat uczy psychoterapii poznawczo-behawioralnej, obecnie w Szkole Psychoterapii Crescentia.
Jest współautorem kilku książek z dziedziny psychiatrii i psychoterapii dzieci i młodzieży, z których jedna, napisana wspólnie z dr Agnieszką Pisulą, zdobyła nagrodę Teofrasa za najlepszą książkę popularnonaukową.
dr n. hum. Agnieszka Pawełczyk
WięcejUkończyła liczne szkolenia dodatkowe zarówno z zakresu psychoterapii CBT, jak i diagnozy klinicznej, głównie neuropsychologicznej. W obszarze szczególnych zainteresowań dr A. Pawełczyk, zarówno naukowych, jak i diagnostyczno-terapeutycznych, znajduje się opieka nad pacjentami z zaburzeniami psychotycznymi oraz znajdujących się w stanie ryzyka wystąpienia zaburzeń psychicznych. Ze względu na te zainteresowania ukończyła m.in. szkolenia: CBT for Adolescent Psychosis Training Course, 5-6 June 2008, a 20 hour course, South London and Maudsley NHS Trust, London, Zastosowanie terapii poznawczej w leczeniu zaburzeń psychotycznych, seminarium prowadzone przez prof. D. Kingdona, 24 października 2008 Warszawa, An Interactive Five Day Course in CBT for Psychosis, a 40 hour course, Newcastle, 6-10.06.2011, D. Turkington, D. Kingdon, A. Morrison. Jest autorką i współautorką licznych publikacji badań z udziałem pacjentów doświadczających zaburzeń psychotycznych:
https://www.researchgate.net/profile/Agnieszka_Pawelczyk2/contributions
http://bg.umed.lodz.pl/cgi-bin/expertus.cgi
Brała udział w przygotowaniu oraz prowadzeniu zajęć w ramach Programu Profilaktyki Zaburzeń Psychicznych w łódzkich liceach, współtworzyła serwis internetowy przeznaczonego dla osób zagrożonych rozwojem zaburzeń psychicznych MojPort. Jest Koordynatorem Ośrodka Kształcenia Psychologów Klinicznych przy CSK UM w Łodzi.
Prowadzi diagnozę oraz terapię poznawczo-behawioralną pacjentów dorosłych, uczy studentów, osoby odbywające specjalizację z psychologii klinicznej oraz prowadzi zajęcia z CBT zaburzeń psychotycznych.
W poradni Poza Schematami prowadzi superwizje, w tym CBT pacjentów z zaburzeniami psychotycznymi, z grupy ryzyka wystąpienia zaburzeń psychotycznym oraz superwizje klinicznej diagnozy psychologicznej.
dr n. med. Monika Szaniawska
WięcejJest psycholożką, psychoterapeutką poznawczo – behawioralną (certyfikat nr 105 PTTPiB). Obecnie w trakcie Kursu Superwizorskiego organizowanego przez Polskie Towarzystwo Terapii Poznawczej i Behawioralnej. Pracuje na co dzień w Warszawie, jako psychoterapeutka w Oddziale Dziennym Szpitala Wolskiego oraz w prywatnej praktyce w ośrodku Poza Schematami. Wcześniej pracowała między innymi w Centrum Psychoterapii Szpitala Nowowiejskiego, Centrum CBT oraz prowadziła badania naukowe jak doktorantka II Kliniki Psychiatrycznej WUM. Ma duże doświadczenie w pracy indywidulanej i grupowej.
W swojej pracy zajmuje się między innymi diagnozą i psychoterapią osób dorosłych z ADHD oraz pracą z klientami z zaburzeniami osobowości. Jest redaktorem merytorycznym polskich wersji podręczników dotyczących zarówno diagnozy i terapii osób dorosłych z ADHD, jak i terapii poznawczo – behawioralnej oraz terapii schematu. Od wielu lat prowadzi szkolenia i warsztaty w oparciu o szeroko rozumianą terapię poznawczo – behawioralną. W ciągu kilku ostatnich lat prowadziła zajęcia na kursach przygotowujących do certyfikatu PTTPiB w Centrum CBT, Fundacji Rozwoju Psychiatrii i Psychoterapii oraz na kursach do certyfikatu Stowarzyszenia Psychologów Chrześcijańskich.
mgr Kamila Tagliaferro
WięcejJest certyfikowanym superwizorem/dydaktykiem poznawczo-behawioralnym (certyfikat PTTPB nr 39), terapeutą poznawczo-behawioralnym (certyfikat PTTPB nr 121), terapeutą schematów w trakcie certyfikacji, członkiem Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczo-Behawioralnej oraz EABCT. Prowadzi terapię indywidualną dorosłych i młodzieży oraz terapię par. Jest autorem rozdziału o zaburzeniach lękowych dzieci w książce „Zaburzenia psychiczne i rozwojowe dzieci a szkolna rzeczywistość” (red. M. Jerzak).
Współpracowała z Polskim Radiem Dzieciom jako ekspert psycholog.
Przez wiele lat współpracowała z Centrum CBT – Poradnią jako psychoterapeuta i superwizor oraz ze Szkołą CBT, prowadząc zajęcia na kursach przygotowujących do certyfikatu PTTPiB.
Przez wiele lat pracowała na Oddziale Dziennym w Przychodniej Lekarskiej WAT prowadząc grypy terapeutyczne. Odbyła liczne staże m.in. w Mazowieckim Specjalistycznym Centrum Zdrowia im. prof. Jana Mazurkiewicza (Szpital Psychiatryczny w Tworkach) na oddziałach ogólnopsychiatrycznych.
Pracuje na co dzień w Warszawie, jako psychoterapeutka w prywatnej praktyce - Gabinet Psychologiczny PsychoLab oraz w ośrodku Poza Schematami.
© 2018 Poza Schematami. All Rights Reserved.