dr n. med. Artur Kołakowski
Więcej
Jest specjalistą psychiatrą i specjalistą psychiatrii dzieci i młodzieży. Swoje zawodowe doświadczenie zdobywał w Klinice Wieku Rozwojowego oraz II Klinice Psychiatrycznej Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. Od kilku lat pracuje w poradniach, obecnie, w Ośrodku Poza Schematami, gdzie przede wszystkim zajmuje się diagnozą i leczeniem dzieci i młodzieży.
Oprócz bycia lekarzem doktor Artur Kołakowski jest też psychoterapeutą poznawczo – behawioralnym, a od 2005 roku posiada certyfikat superwizora – dydaktyka Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej. Od wielu lat uczy psychoterapii poznawczo-behawioralnej, obecnie w Szkole Psychoterapii Crescentia.
Jest współautorem kilku książek z dziedziny psychiatrii i psychoterapii dzieci i młodzieży, z których jedna, napisana wspólnie z dr Agnieszką Pisulą, zdobyła nagrodę Teofrasa za najlepszą książkę popularnonaukową.
dr n. med Ewa Walacik-Ufnal
Więcej
Lekarz, specjalista psychiatra. Ukończyła Akademię Medyczną w Warszawie. Terapeutka terapii poznawczo-behawioralnej (certyfikat PTTPB nr 306).
Doświadczenie zawodowe zdobywała w Polsce i za granicą (Szpital Psychiatryczny przy ul. Nowowiejskiej w Warszawie, Szpitale Psychiatryczne grupy Priory w Wielkiej Brytanii). Przez 17 lat była związana z Poradnią Leczenia Zaburzeń Snu w Warszawie, gdzie zajmowała się diagnostyką i leczeniem pacjentów z różnymi zaburzeniami snu.
Jej wieloletnia współpraca naukowa z Kliniką Psychiatryczną WUM zaowocowała publikacjami w dziedzinie medycyny snu. W 2015 roku obroniła pracę doktorską o zaburzeniach snu przebiegających z nadmierną sennością.
Od wielu lat upowszechnia wiedzę o śnie. Jest współautorką pierwszego polskiego poradnika dla pacjentów: „Pokonaj bezsenność w 6 krokach z terapią poznawczo-behawioralną.”
Na co dzień prowadzi praktykę lekarską i terapeutyczną w Warszawie. Zajmuje się leczeniem osób dorosłych, szczególnie osób z zaburzeniami depresyjnymi, lękowymi i snu.
lek. Aleksandra Gozdanek
WięcejAbsolwentka I Wydziału Lekarskiego Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. Lekarka w trakcie specjalizacji z psychiatrii dzieci i młodzieży. Pracuje i szkoli się w Klinice Psychiatrii Dzieci i Młodzieży Instytutu Psychiatrii i Neurologii w Warszawie. Członkini Zarządu Sekcji Psychiatrii Dzieci i Młodzieży Oddziału Warszawskiego Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego. Współautorka artykułów i publikacji z zakresu zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży. W swojej codziennej praktyce zajmuje się diagnostyką i leczeniem dzieci i młodzieży w każdym wieku.
Iwona Dąbrowska
WięcejPsycholog, pedagog, certyfikowany psychoterapeuta poznawczo-behawioralny (certyfikat PTTPB nr 110) i superwizor terapii poznawczo-behawioralnej (certyfikat PTTPB nr 107) Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej. Absolwentka studiów podyplomowych z zakresu resocjalizacji. Aktywnie podnoszę swoje kwalifikacje poprzez udział w konferencjach naukowych i szkoleniach.
Zajmuje się psychoterapią dzieci, młodzieży i osób dorosłych oraz diagnozą i terapią zaburzeń rozwojowych u dzieci i młodzieży. Aktualnie pracuje głównie w formie online.
Specjalizuje się w:
• psychoterapii młodzieży i dorosłych (głównie zaburzenia lękowe),
• terapii zaburzeń emocjonalnych (m.in. zanieczyszczanie, moczenie nocne, tiki, mutyzm),
• terapii zaburzeń rozwojowych (m.in. autyzm, Zespół Aspergera),
• terapii zaburzeń zachowania (ADHD, ODD).
W pracy terapeutycznej opieram się głównie na założeniach terapii poznawczo-behawioralnej, terapii schematów, mindfulness, terapii ACT.
Od wielu lat uczy psychoterapii poznawczo-behawioralnej, obecnie w ośrodku Poza Schematami, Szkole Psychoterapii Crescentia o w Warszawie raz ośrodku terapii poznawczo-behawioralnej MENSANA w Krakowie. Jest autorką i współautorką wielu publikacji z zakresu psychologii dzieci i młodzieży.
Marta Jerzak
WięcejPsycholog, certyfikowany psychoterapeuta poznawczo-behawioralny (certyfikat PTTPB nr 346) i superwizor terapii poznawczo-behawioralnej (certyfikat PTTPB nr 109) Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej, trener programu przeciwdziałania agresji. Absolwentka studiów podyplomowych z zakresu terapii pedagogicznej (Instytut Badań Edukacyjnych), a także diagnozy klinicznej dziecka i jego rodziny (Uniwersytet Warszawski). W 2016 roku ukończyła szkolenie uprawniające do prowadzenia terapii metodą Instrumental Enrichment.
Zajmuje się psychoterapią dzieci, młodzieży i osób dorosłych oraz diagnozą i terapią zaburzeń rozwojowych u dzieci i młodzieży. Prowadzi Warsztaty dla Dobrych Rodziców/Nauczycieli – jak radzić sobie na co dzień z trudnymi zachowaniami. Od wielu lat uczy psychoterapii poznawczo-behawioralnej, obecnie w ośrodku Poza Schematami oraz Szkole Psychoterapii Crescentia. Jest autorką i współautorką wielu publikacji z zakresu psychologii dzieci i młodzieży.
dr Anna Steinhagen
WięcejUkończyła Wydział Pedagogiczny i Wydział Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego oraz studia doktoranckie uzyskała tytuł doktora nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki, specjalność pedagogika specjalna. Jest adiunktem Uniwersytetu Warszawskiego.
Od wielu lat prowadzi zajęcia akademickie z zakresu pedagogiki specjalnej, terapii pedagogicznej, psychopatologii i psychologii. Uzyskała certyfikat psychoterapeuty Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej. Ukończyła wiele kursów i szkoleń dotyczących terapii i pomocy dzieciom i młodzieży z zaburzeniami w rozwoju i trudnościami w uczeniu się.
Doświadczenie w pracy z dziećmi, młodzieżą i ich rodzicami zdobywała pracując w Domu Małego Dziecka, w Ośrodku Wczesnej Interwencji, w Zespole Szkół Specjalnych przy Mazowieckim Centrum Neuropsychiatrii i Rehabilitacji Dzieci i Młodzieży w Zagórzy, w Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej. Pracuje z młodzieżą i młodymi dorosłymi, a także z osobami niepełnosprawnymi (dzieci, młodzież, młodzi dorośli) oraz ich rodzinami.
Karolina Grzywacz
Więcej
Psycholog, pedagog, trener, edukator Pozytywnej Dyscypliny dla Rodziców. Mama dwójki dzieci. Terapeutka w trakcie 4-letniego szkolenia z terapii poznawczo-behawioralnej w Szkole Psychoterapii Crescentia. Absolwentka Wydziału Psychologii Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie (specjalizacja: psychologia kliniczna i seksuologia) i Studiów Podyplomowych Uniwersytetu Warszawskiego (specjalizacja: trener umiejętności poznawczych). Pracuje metodą Dialogu Motywującego. Ukończyła roczny staż w Telefonie Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111, stykając się z rzeczywistymi problemami dzieci i młodzieży oraz podejmując interwencje celu ochrony zdrowia i życia. Posiada doświadczenie w pracy dziećmi, młodzieżą i dorosłymi z różnymi trudnościami (ADHD, dysleksja, zaburzenia zachowania, zagrożenie niedostosowaniem społecznym) oraz w badaniach i diagnozie zaburzeń. Swoją wiedzę z powyższych zakresów zainteresowań systematycznie poszerza uczestnicząc w kursach, szkoleniach i konferencjach. Jej pasją jest chodzenie po polskich górach i zdobywanie kolejnych szczytów.
Ma doświadczenie w zakresie:
• prowadzenia warsztatów pomagających radzić sobie z objawami ADHD (autorski program: Zapanuj nad ADHD)
• tworzenia i wsparcia w realizacji planów zadań
• diagnozy nastolatków i dorosłych z ADHD
• prowadzenia warsztatów wychowawczych skierowanych do rodziców
• prowadzenia warsztatów skutecznego uczenia się oraz treningu koncentracji i pamięci
• prowadzenia szkoleń dla rad pedagogicznych
• pomocy przez telefon i inne komunikatory (ponad 10 lat).
Beata Melaniuk
WięcejPsycholog, absolwentka Wydziału Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie (specjalizacja: psychologia kliniczna), psychoterapeuta w trakcie czteroletniego szkolenia w Szkole Psychoterapii Poznawczo-Behawioralnej. Ma wieloletnie doświadczenie w zakresie diagnozy dzieci autystycznych, z Zespołem Aspergera, a także w diagnozowaniu trudności wychowawczych i szkolnych zdobyte w Poradni Zdrowia Psychicznego dla Dzieci z Autyzmem w Warszawie oraz Poradniach Psychologiczno-Pedagogicznych. Prowadzi warsztaty dla dzieci i rodziców.
W pracy psychoterapeutycznej z młodzieżą i osobami dorosłymi zajmuje się:
Jest pod stałą superwizją certyfikowanych terapeutów poznawczo-behawioralnych.
Monika Zabel
WięcejAbsolwentka Społecznej Psychologii Klinicznej w Wyższej Szkole Psychologii Społecznej w Warszawie. Ukończyła 4,5 letnie szkolenie na terapeutę poznawczo-behawioralnego (aktualnie w trakcie procesu certyfikacji). Doświadczenie terapeutyczne zdobyła w czasie czteroletniej pracy w Fundacji Dzieci Niczyje. W ramach pracy w Fundacji prowadziła terapie dzieci krzywdzonych i dorosłych ofiar przemocy, uczestniczyła w licznych programach, dotyczących problematyki krzywdzenia dzieci - zarówno przez dorosłych, jak i rówieśników. Dwuletni staż w zakresie pomocy młodzieży odbyła w Młodzieżowym Ośrodku Psychoedukacji i Psychoterapii. Ma na swoim koncie prowadzenie cykli grup socjoterapeutycznych dla dzieci i młodzieży. Pracuje z pacjentami w Poradni Zdrowia Psychicznego w Szpitalu Bródnowskim oraz prowadzi konsultacje psychologiczne dla rodziców i opiekunów w przedszkolu. Brała udział w licznych szkoleniach z zakresu pomocy psychologicznej, m. in. w ośrodku "one family " w Dublinie dla osób dorosłych samotnie wychowujących dzieci. Ukończyła szkolenie bazowe oraz specjalistyczne szkolenie z mediacji rodzinnych w Polskim Centrum Mediacji w Warszawie.
Zajmuje się:
psychoterapią osób dorosłych, dzieci i młodzieży
konsultacjami dla rodziców małych dzieci (wychowawcze, rozwojowe)
diagnozą ADHD u osób dorosłych
prowadzeniem grup terapeutycznych
mediacją rodzinną
dr n.med. Amanda Krzywdzińska
Więcej
Psycholog (specjalność: psychologia kliniczna), pedagog specjalny (specjalność I: terapia pedagogiczna, specjalność II pedagogika opiekuńczo-socjalna) oraz socjolog (specjalność: zdrowie, rodzina, niepełnosprawność). Aktualnie pracuje w Klinice Wrodzonych Wad Metabolizmu i Pediatrii w Instytucie Matki i Dziecka w Warszawie, gdzie zajmuje się diagnozą psychologiczną dzieci i młodzieży oraz działalnością naukowo-badawczą. Jest autorką wielu publikacji naukowych, kierownikiem projektów badawczych, współprowadzi szkolenia i wykłady z obszaru psychologii zdrowia dzieci i młodzieży dedykowane specjalistom różnych dziedzin (lekarzom, dietetykom, pedagogom, studentom). Ukończyła studia doktoranckie z zakresu nauk medycznych. W trakcie specjalizacji z psychologii klinicznej dzieci i młodzieży.
Specjalizuje się w diagnostyce dzieci i młodzieży pod kątem:
• zaburzeń nastroju, adaptacyjnych, lękowych, depresyjnych;
• zaburzeń ze spektrum autyzmu;
• oceny możliwości intelektualnych oraz przyczyn trudności w nauce;
• zaburzeń aktywności i uwagi, ADHD;
• zaburzeń opozycyjno-buntowniczych oraz zaburzeń zachowania.
Katarzyna Siuda
WięcejPsycholog, psychoterapeuta. Absolwentka studiów licencjackich na Kingston University w Wielkiej Brytanii oraz magisterskich w języku angielskim na Uniwersytecie Warszawskim na kierunku psychologia. Obecnie w trakcie szkolenia psychoterapeutycznego w nurcie systemowym w Wielkopolskim Towarzystwie Terapii Systemowej. Doświadczenie w pracy z dziećmi, młodzieżą oraz ich rodzicami zdobywałam w szkołach oraz poradni psychologiczno-pedagogicznej. Obecnie pracuję w Instytucie Matki i Dziecka zajmując się diagnozą rozwoju dzieci i młodzieży oraz konsultacjami psychologicznymi, a także współprowadzę psychoterapię grupową w Wolskim Centrum Zdrowia Psychicznego. Swoją wiedzę z zakresu psychologii i psychoterapii systematycznie poszerzam uczestnicząc w różnych kursach i szkoleniach oraz uczestniczę w superwizji. W poradni Poza Schematami zajmuję się psychoterapią rodzinną, indywidualną psychoterapią osób dorosłych, poradnictwem (indywidualne konsultacje dla rodziców) oraz diagnozą zaburzeń rozwojowych u dzieci i młodzieży. Prowadzę badania psychologiczne i psychoterapię również w języku angielskim.
I am a psychologist and psychotherapist. I received Bachelor’s degree in the field of psychology from Kingston University in the UK and Master’s degree from Warsaw International Studies in Psychology at the University of Warsaw. Currently I am in the process of acquiring systemic family psychotherapy certification at Wielkopolskie Towarzystwo Terapii Systemowej. I have gained my experience by working in a school setting as well as in poradnia psychologiczno-pedagogiczna (a centre that helps children and their families with various difficulties in home and school setting and provides diagnosis of developmental problems). At present I also work at the Institute of Mother and Child in Warsaw, where I conduct assessments of children’s development and provide psychological consultations. Furthermore I cooperate with Wolskie Centrum Zdrowia Psychicznego in Warsaw. I expand my knowledge in the field of psychology and psychotherapy by attending courses and training programmes. Furthermore, I regularly attend meetings with a therapy supervisor. In poradnia Poza Schematami I conduct family psychotherapy, individual psychotherapy for adults, parent consultation and a diagnosis of developmental difficulties in children and young teenagers, also in English language.
Aneta Wolska
Więcej
Ukończyła 3-letnie szkolenie z zakresu psychoterapii poznawczo-behawioralnej prowadzone przez Szkołę Psychoterapii Poznawczo-Behawioralnej Centrum CBT. Posiada certyfikat psychoterapeuty poznawczo-behawioralnego PTTPB.
Ukończyła liczne kursy i szkolenia, m.in. z zakresu: terapia schematów, terapia Gestalt, ACT, terapia par, praca z rodzicami dzieci z ADHD i ODD. Prowadzi własny gabinet psychoterapii.
Doświadczenie i umiejętności zdobywała pracując między innymi w: Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym, Medycznym Studium Zawodowym, Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie, Niepublicznej Poradni Psychologicznej oraz Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej.
Mam wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi, młodzieżą oraz osobami dorosłymi (terapia indywidualna, terapia par, terapia systemu rodzinnego). Zajmuje się głównie terapią zaburzeń osobowości, zaburzeń lękowych, depresji, terapią par, terapia młodzieży. Na bieżąco poszerza i uzupełnia swoją wiedzę i umiejętności min. poddając swoją pracę regularnej superwizji u doświadczonych terapeutów-superwizorów oraz uczestnicząc w szkoleniach specjalistycznych z zakresu diagnozy i terapii dzieci, młodzieży i dorosłych.
dr Anna Orylska
Więcej
Psycholożka. Ukończyła studia magisterskie w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej na Wydziale Psychologii Klinicznej w Warszawie, oraz studia doktoranckie na Uniwersytecie Humanistycznospołecznym SWPS na Wydziale Psychologii w Warszawie. Uzyskała dyplom Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach.
Adiunkt na Uniwersytecie Humanistycznospołecznym SWPS, prowadzi zajęcia dydaktyczne w Katedrze Psychologii Klinicznej i Zdrowia na Wydziale Psychologii oraz badania naukowe z zakresu diagnozy i terapii dzieci i młodzieży oraz zaburzeń wczesnorozwojowych i współwystępujących.
Doświadczenie kliniczne zdobywała w New York University, Child Study Center; Centrum CBT Poradni dla Dzieci i Młodzieży, Poradni Psychologiczno Pedagogicznej nr 4. Doświadczenia naukowe w Developmental Brain-Behaviour Laboratory (DBBL) University of Southampton; Interdyscyplinarnym Centrum Stosowanych Badań Poznawczych (ICACS) Uniwersytu SWPS.
W pracy klinicznej zajmuje się diagnozą psychologiczną i psychoterapią dzieci z ADHD, ODD, ASD i NIL. Pracuje z dziećmi w wieku przedszkolnym i szkolnym, młodzieżą oraz ich rodzinami.
Emilia Stolz
WięcejPsycholożka. Absolwentka Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Certyfikowana diagnostka ADOS-2. Terapeutka integracji sensorycznej. Ukończyłam studia podyplomowe z kryzysów psychologicznych i interwencji kryzysowej na Uniwersytecie Jagiellońskim. Posiadam przygotowanie pedagogiczne. Obecnie jestem w trakcie całościowego szkolenia psychoterapeutycznego w nurcie systemowym w Wielkopolskim Towarzystwie Terapii Systemowej. Od dwudziestu lat pracuję z dziećmi i z młodzieżą, aktualnie w poradni psychologiczno-pedagogicznej oraz w prywatnym gabinecie. Zajmuję się diagnozą psychologiczną, interwencją kryzysową, psychoterapią, prowadzeniem szkoleń rad pedagogicznych, konsultacji dla rodziców. Doświadczenie zawodowe zdobywałam pracując w szkołach, w specjalnym ośrodku szkolno-wychowawczym dla dzieci z niepełnosprawnością intelektualną, w Ośrodku Rehabilitacyjno - Edukacyjno - Wychowawczym. Stale doskonalę swój warsztat uczestnicząc w licznych szkoleniach z zakresu terapii i diagnozy. Pracuję pod superwizją.
dr n. med. Artur Kołakowski
Więcej
Jest specjalistą psychiatrą i specjalistą psychiatrii dzieci i młodzieży. Swoje zawodowe doświadczenie zdobywał w Klinice Wieku Rozwojowego oraz II Klinice Psychiatrycznej Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. Od kilku lat pracuje w poradniach, obecnie, w Ośrodku Poza Schematami, gdzie przede wszystkim zajmuje się diagnozą i leczeniem dzieci i młodzieży.
Oprócz bycia lekarzem doktor Artur Kołakowski jest też psychoterapeutą poznawczo – behawioralnym, a od 2005 roku posiada certyfikat superwizora – dydaktyka Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej. Od wielu lat uczy psychoterapii poznawczo-behawioralnej, obecnie w Szkole Psychoterapii Crescentia.
Jest współautorem kilku książek z dziedziny psychiatrii i psychoterapii dzieci i młodzieży, z których jedna, napisana wspólnie z dr Agnieszką Pisulą, zdobyła nagrodę Teofrasa za najlepszą książkę popularnonaukową.
dr n. med Ewa Walacik-Ufnal
Więcej
Lekarz, specjalista psychiatra. Ukończyła Akademię Medyczną w Warszawie. Terapeutka terapii poznawczo-behawioralnej (certyfikat PTTPB nr 306).
Doświadczenie zawodowe zdobywała w Polsce i za granicą (Szpital Psychiatryczny przy ul. Nowowiejskiej w Warszawie, Szpitale Psychiatryczne grupy Priory w Wielkiej Brytanii). Przez 17 lat była związana z Poradnią Leczenia Zaburzeń Snu w Warszawie, gdzie zajmowała się diagnostyką i leczeniem pacjentów z różnymi zaburzeniami snu.
Jej wieloletnia współpraca naukowa z Kliniką Psychiatryczną WUM zaowocowała publikacjami w dziedzinie medycyny snu. W 2015 roku obroniła pracę doktorską o zaburzeniach snu przebiegających z nadmierną sennością.
Od wielu lat upowszechnia wiedzę o śnie. Jest współautorką pierwszego polskiego poradnika dla pacjentów: „Pokonaj bezsenność w 6 krokach z terapią poznawczo-behawioralną.”
Na co dzień prowadzi praktykę lekarską i terapeutyczną w Warszawie. Zajmuje się leczeniem osób dorosłych, szczególnie osób z zaburzeniami depresyjnymi, lękowymi i snu.
Iwona Dąbrowska
WięcejPsycholog, pedagog, certyfikowany psychoterapeuta poznawczo-behawioralny (certyfikat PTTPB nr 110) i superwizor terapii poznawczo-behawioralnej (certyfikat PTTPB nr 107) Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej. Absolwentka studiów podyplomowych z zakresu resocjalizacji. Aktywnie podnoszę swoje kwalifikacje poprzez udział w konferencjach naukowych i szkoleniach.
Zajmuje się psychoterapią dzieci, młodzieży i osób dorosłych oraz diagnozą i terapią zaburzeń rozwojowych u dzieci i młodzieży. Aktualnie pracuje głównie w formie online.
Specjalizuje się w:
• psychoterapii młodzieży i dorosłych (głównie zaburzenia lękowe),
• terapii zaburzeń emocjonalnych (m.in. zanieczyszczanie, moczenie nocne, tiki, mutyzm),
• terapii zaburzeń rozwojowych (m.in. autyzm, Zespół Aspergera),
• terapii zaburzeń zachowania (ADHD, ODD).
W pracy terapeutycznej opieram się głównie na założeniach terapii poznawczo-behawioralnej, terapii schematów, mindfulness, terapii ACT.
Od wielu lat uczy psychoterapii poznawczo-behawioralnej, obecnie w ośrodku Poza Schematami, Szkole Psychoterapii Crescentia o w Warszawie raz ośrodku terapii poznawczo-behawioralnej MENSANA w Krakowie. Jest autorką i współautorką wielu publikacji z zakresu psychologii dzieci i młodzieży.
Marta Jerzak
WięcejPsycholog, certyfikowany psychoterapeuta poznawczo-behawioralny (certyfikat PTTPB nr 346) i superwizor terapii poznawczo-behawioralnej (certyfikat PTTPB nr 109) Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej, trener programu przeciwdziałania agresji. Absolwentka studiów podyplomowych z zakresu terapii pedagogicznej (Instytut Badań Edukacyjnych), a także diagnozy klinicznej dziecka i jego rodziny (Uniwersytet Warszawski). W 2016 roku ukończyła szkolenie uprawniające do prowadzenia terapii metodą Instrumental Enrichment.
Zajmuje się psychoterapią dzieci, młodzieży i osób dorosłych oraz diagnozą i terapią zaburzeń rozwojowych u dzieci i młodzieży. Prowadzi Warsztaty dla Dobrych Rodziców/Nauczycieli – jak radzić sobie na co dzień z trudnymi zachowaniami. Od wielu lat uczy psychoterapii poznawczo-behawioralnej, obecnie w ośrodku Poza Schematami oraz Szkole Psychoterapii Crescentia. Jest autorką i współautorką wielu publikacji z zakresu psychologii dzieci i młodzieży.
dr Anna Steinhagen
WięcejUkończyła Wydział Pedagogiczny i Wydział Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego oraz studia doktoranckie uzyskała tytuł doktora nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki, specjalność pedagogika specjalna. Jest adiunktem Uniwersytetu Warszawskiego.
Od wielu lat prowadzi zajęcia akademickie z zakresu pedagogiki specjalnej, terapii pedagogicznej, psychopatologii i psychologii. Uzyskała certyfikat psychoterapeuty Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej. Ukończyła wiele kursów i szkoleń dotyczących terapii i pomocy dzieciom i młodzieży z zaburzeniami w rozwoju i trudnościami w uczeniu się.
Doświadczenie w pracy z dziećmi, młodzieżą i ich rodzicami zdobywała pracując w Domu Małego Dziecka, w Ośrodku Wczesnej Interwencji, w Zespole Szkół Specjalnych przy Mazowieckim Centrum Neuropsychiatrii i Rehabilitacji Dzieci i Młodzieży w Zagórzy, w Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej. Pracuje z młodzieżą i młodymi dorosłymi, a także z osobami niepełnosprawnymi (dzieci, młodzież, młodzi dorośli) oraz ich rodzinami.
Izabela Banasikowska
WięcejUkończyła Wydział Psychologii na Uniwersytecie Warszawskim (specjalizacja: psychologia kliniczna dziecka), pięcioletnie studia doktoranckie na Wydziale Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego oraz II Edycję Szkolenia w Terapii Poznawczo-Behawioralnej (Certyfikat psychoterapeuty poznawczo-behawioralnego PTTPB nr 167)
Publikuje artykuły i udziela porad w czasopismach naukowych, na portalach internetowych, w radiu i telewizji. Prowadzi warsztaty dla psychologów i pedagogów.
Od 10 lat pracuje jako diagnosta i terapeuta w różnych warszawskich ośrodkach terapeutyczno-diagnostycznych. Współpracuje ze szkołami polską i międzynarodowymi w Warszawie (poziomy: od przedszkola do liceum).
Pracuje z dziećmi, młodzieżą i rodzicami. Specjalizuje się w problemach wychowawczych, agresji, zaburzeniach lękowych (w tym obsesyjno-kompulsyjnych), niskiej samoocenie.
Prowadzi psychoterapię również w języku angielskim. Psychotherapy in English.
Beata Melaniuk
WięcejPsycholog, absolwentka Wydziału Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie (specjalizacja: psychologia kliniczna), psychoterapeuta w trakcie czteroletniego szkolenia w Szkole Psychoterapii Poznawczo-Behawioralnej. Ma wieloletnie doświadczenie w zakresie diagnozy dzieci autystycznych, z Zespołem Aspergera, a także w diagnozowaniu trudności wychowawczych i szkolnych zdobyte w Poradni Zdrowia Psychicznego dla Dzieci z Autyzmem w Warszawie oraz Poradniach Psychologiczno-Pedagogicznych. Prowadzi warsztaty dla dzieci i rodziców.
W pracy psychoterapeutycznej z młodzieżą i osobami dorosłymi zajmuje się:
Jest pod stałą superwizją certyfikowanych terapeutów poznawczo-behawioralnych.
Katarzyna Fibak
WięcejPsycholog, psychoterapeuta poznawczo-behawioralny. Absolwentka Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego ze specjalizacją „Wspieranie rozwoju osobowości”. Ukończyła szkolenie w zakresie psychoterapii poznawczo–behawioralnej, prowadzone przez Szkołę Psychoterapii Poznawczo – Behawioralnej - CBT w Warszawie, certyfikat Terapeuty Poznawczo-Behawioralnego PTTPB nr 169. Prowadzi konsultacje i terapię indywidualną z młodzieżą i osobami dorosłymi z trudnościami w relacjach i trudnościami adaptacyjnymi oraz w zakresie zaburzeń lękowych (obsesyjno – kompulsywnych, napadów paniki, fobii społecznej) zaburzeń odżywiania, depresji.
Joanna de Flassilier- Popławska
WięcejPsycholog, certyfikowany psychoterapeuta. Ukończyła podyplomowe szkolenie w terapii poznawczo – behawioralnej dzieci, młodzieży i osób dorosłych prowadzone przez Oxford Cognitive Therapy Centre i Centrum Terapii Poznawczo – Behawioralnej.
Doświadczenie zawodowe zdobywała w IP- Centrum Zdrowia Dziecka oraz podczas stażu w Mazowieckim Centrum Neuropsychiatrii Dzieci i Młodzieży w Józefowie. Aktualnie pracuje w warszawskiej poradni zdrowia psychicznego i w poradni psychologiczno - pedagogicznej. Prowadzi psychoterapię dzieci, młodzieży i osób dorosłych. Specjalizuje się zwłaszcza w terapii zaburzeń lękowych i depresyjnych.
Izabela Gołębiewska
WięcejJest certyfikowanym terapeutą poznawczo-behawioralnym (nr certyfikatu 385), członkiem Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej. Obecnie w trakcie szkoleń z Terapii Schematów dla dorosłych – metody szczególnie użytecznej w leczeniu zaburzeń osobowości, a także Terapii Schematów dla Dzieci i Młodzieży. Ukończyła studia na wydziale Psychologii w Języku Angielskim w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej oraz 4-letnią Szkołę Psychoterapii Poznawczo-Behawioralnej w Centrum Terapii Poznawczo-Behawioralnej (Oxford Cognitive Therapy Centre). Przez wiele lat prowadziła indywidualną i grupową terapię młodzieży i młodych dorosłych m.in. w Stowarzyszeniu Aslan. Współpracowała także z wieloma szkołami i szpitalami m.in. Szpitalem Bielańskim, a także z Wojewódzkim Szpitalem Chirurgii Urazowej Św. Anny. W Poradni Poza Schematami prowadzi terapię indywidualną dorosłych i młodzieży a także jest wykładowcą z zakresu terapii poznawczo-behawioralnej. W swojej praktyce korzysta z metod terapii poznawczo – behawioralnej i terapii schematów.
Zoja Masiuk
WięcejPsycholog, uzyskała dyplom na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego. Doświadczenie kliniczne zdobywała między innymi w Klinice Nerwic Instytutu Psychiatrii i Neurologii w Warszawie. W chwili obecnej na IV roku 4 – letniego szkolenia z psychiatrii poznawczo – behawioralnej w Centrum Terapii Poznawczej i Behawioralnej – psychoterapia jest prowadzona pod regularną superwizją. Ukończyła szkolenie w zakresie leczenia traumy, urazów psychicznych, następstw poważnych wypadków metodą EMDR oraz szkolenie w psychoterapii schematu.
психолог, психотерапевт когнитивно-поведенческого направления. Занимается терапией подростков и взрослых людей - лечением депрессии, неврастении, тревожности, навязчивости, фобий различного вида, паники, расстройствами личности. Специализируется на работе с травмой, ПТСР(Посттравматическое Стрессовое Расстройство) методом ДПДГ. Этот современный метод является одним из эффективнейшых в лечении кризисных состояний после автомобилных аварий, пожаров, нападений, сексуального насилия. В его основе лежит натуральный процесс естественного исцеления силами самого организма. При помощи специальных техник используемых терапевтом мозг сам запускает оздоровительный процесс который ведет к розблокировке и ускоренной переработке травматического опыта в нашей памяти. Благодаря этому лечение травмы легче переносится и быстро приводит к оздоровлению.
Możliwość psychoterapii w języku rosyjskim
Terapia EMDR (Eye Movement Desesitization& Re Processing) pierwotnie została opracowana dla pacjentów cierpiących na Zespół Stresu Pourazowego (to zaburzenie może powstać na skutek zetknięcia się z sytuacją traumatyczną – bycie ofiarą lub obserwatorem drastycznych zdarzeń zagrażających życiu i naszemu poczuciu bezpieczeństwa, wypadki samochodowe, pożary, powodzie, napady rabunkowe i seksualne). Obecnie wykorzystuje się ją również w pracy nad lękiem i fobią, jak i różnego rodzaju uzależnieniami. Metoda EMDR odnosi również liczne sukcesy w leczeniu innych trudności tj. lęk przed wystąpieniami, problemy z poczuciem własnej wartości.
Metoda ta wykorzystuje naturalny proces regeneracyjny naszego mózgu. W trakcie pracy nad problemem zgłoszonym przez pacjenta terapeuta używa specjalnej techniki służącej uruchomieniu pracy mózgu nad przepracowaniem traumy.. Mówiąc potocznie szybkie ruchy gałek ocznych mają prowadzić do „zamknięcia" obszarów mózgu, które blokują pacjenta przed artykulacją jego lęku. W efekcie, pacjent po terapii EMDR ma dostęp do zablokowanych wspomnień. Efekty widać już po pierwszej sesji. Po kilku, pacjenci, którzy doświadczali silnych objawów fizycznych, odczuwają ich wyraźną redukcję. Nasz mózg sam odblokowuje i porządkuje traumatyczne wspomnienia, dzięki czemu wracamy do zdrowia.
Tą terapię szczególnie zaleca się wtedy, kiedy pacjent nie jest w stanie wyrazić swego bólu i emocji po traumie i mimo chęci nie jest sobie w stanie z nią poradzić. Stosuje się ją również u tych osób, u których objawy traumy obejmują liczne dolegliwości fizyczne.
Bezpieczeństwo i skuteczność tej metody zostały potwierdzone licznymi badaniami na całym świecie.
Monika Zabel
WięcejAbsolwentka Społecznej Psychologii Klinicznej w Wyższej Szkole Psychologii Społecznej w Warszawie. Ukończyła 4,5 letnie szkolenie na terapeutę poznawczo-behawioralnego (aktualnie w trakcie procesu certyfikacji). Doświadczenie terapeutyczne zdobyła w czasie czteroletniej pracy w Fundacji Dzieci Niczyje. W ramach pracy w Fundacji prowadziła terapie dzieci krzywdzonych i dorosłych ofiar przemocy, uczestniczyła w licznych programach, dotyczących problematyki krzywdzenia dzieci - zarówno przez dorosłych, jak i rówieśników. Dwuletni staż w zakresie pomocy młodzieży odbyła w Młodzieżowym Ośrodku Psychoedukacji i Psychoterapii. Ma na swoim koncie prowadzenie cykli grup socjoterapeutycznych dla dzieci i młodzieży. Pracuje z pacjentami w Poradni Zdrowia Psychicznego w Szpitalu Bródnowskim oraz prowadzi konsultacje psychologiczne dla rodziców i opiekunów w przedszkolu. Brała udział w licznych szkoleniach z zakresu pomocy psychologicznej, m. in. w ośrodku "one family " w Dublinie dla osób dorosłych samotnie wychowujących dzieci. Ukończyła szkolenie bazowe oraz specjalistyczne szkolenie z mediacji rodzinnych w Polskim Centrum Mediacji w Warszawie.
Zajmuje się:
psychoterapią osób dorosłych, dzieci i młodzieży
konsultacjami dla rodziców małych dzieci (wychowawcze, rozwojowe)
diagnozą ADHD u osób dorosłych
prowadzeniem grup terapeutycznych
mediacją rodzinną
Julia Sikorska
Więcej
Ukończyłam psychologię w Wyższej Szkole Psychologii Społecznej ze specjalizacją społeczna psychologia kliniczna. Obecnie jestem w trakcie czteroletniego szkolenia psychoterapeutycznego poznawczo - behawioralne w Szkole Psychoterapii Centrum CBT.
Praktyki zawodowe zdobyłam w Mazowieckim Centrum Psychiatrii „Drewnica” oraz ukończyłam roczny staż w Ogólnopolskim Pogotowiu dla Ofiar Przemocy „Niebieska Linia”. Od 3 lat współpracuję z fundacją Centrum Praw Kobiet, gdzie prowadzę konsultacje psychologiczne dla kobiet doznających przemocy.
Moje główne zainteresowania związane są z terapią osób dorosłych z zaburzeniami lękowymi oraz zaburzeniami nastroju.
Karolina Szczepańska
Więcej
Absolwentka Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, kierunek psychologia. Ukończyła studia podyplomowe z mediacji i negocjacji na Uniwersytecie SWPS, roczny Kurs Terapii Rodzin na Polskim Instytucie Ericksonowskim w Łodzi, pierwszy stopień TZA ART w Instytucie Amity. Uczestniczyła w licznych szkoleniach poszerzających wiedzę terapeutyczną i kliniczną, w tym w szkoleniu CTM dotyczącym terapii dzieci z mutyzmem (I i II stopień), szkoleniach z Dialogu Motywującego. Od wielu lat pracuje w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Warszawie prowadząc terapię, zajęcia terapeutyczne grupowe dla dzieci i młodzieży oraz diagnozę psychologiczną. Przez kilka lat prowadziła również warsztaty dla rodziców. Doświadczenie zdobyła także w trakcie stażu na Oddziale Dziennym Psychiatrii Dziecięcej w Józefowie oraz Dziennym Oddziale Psychiatrycznym Leszno.
Rozwija się w zakresie metod trzeciej fali terapii poznawczo-behawioralnej i pracuje z dziećmi oraz dorosłymi w nurcie ACT.
Ukończyła czteroletni kurs psychoterapii w nurcie poznawczo-behawioralnym w centrum psychoterapii CBT w Warszawie, uzyskała certyfikat terapeuty PTTPB (nr certyfikatu 1166). Stale rozwija swoje umiejętności uczestnicząc w szkoleniach i konferencjach. Pracuje pod superwizją.
Jest certyfikowanym trenerem uważności dzieci i młodzieży metodą Eline Snel AMT, prowadzi treningi uważności dla dzieci.
Specjalizuje się w zakresie:
Prowadzi terapię indywidualną dzieci i dorosłych oraz konsultacje dla rodziców.
Karina Kowalska-Egiazarian
Więcej
Jestem psychoterapeutą pracującym z młodzieżą i młodymi dorosłymi. Mam duże doświadczenie w pomaganiu młodym klientom, które zdobywałam pracując m.in. w szkołach, poradniach psychologicznych oraz organizacjach pozarządowych. Wspieram rodziców w rozwijaniu kompetencji wychowawczych.
Ukończyłam studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim, studia podyplomowe w Akademii Pedagogiki Specjalnej oraz wiele kursów dotyczących psychoterapii i wsparcia psychologicznego. Jestem członkiem PTTPB. Jestem w trakcie czteroletniej szkoły psychoterapii Crescentia.
Wspieram osoby LGBTIQ, pomagam w radzeniu sobie ze stresem mniejszościowym.
Mam duże doświadczenie w pracy z osobami z Zespołem Aspergera i ADHD.
Pracuję w języku polskim oraz rosyjskim. Wspieram osoby z doświadczeniem migracji.
Trudności, z którymi zgłaszają się do mnie klienci, to:
W pracy przestrzegam zasad kodeksu etyki PTTPB, uczestniczę w superwizjach i licznych szkoleniach rozwijających kompetencje zawodowe.
Ważne dla mnie wartości w pracy z klientem to:
Aneta Wolska
Więcej
Ukończyła 3-letnie szkolenie z zakresu psychoterapii poznawczo-behawioralnej prowadzone przez Szkołę Psychoterapii Poznawczo-Behawioralnej Centrum CBT. Posiada certyfikat psychoterapeuty poznawczo-behawioralnego PTTPB.
Ukończyła liczne kursy i szkolenia, m.in. z zakresu: terapia schematów, terapia Gestalt, ACT, terapia par, praca z rodzicami dzieci z ADHD i ODD. Prowadzi własny gabinet psychoterapii.
Doświadczenie i umiejętności zdobywała pracując między innymi w: Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym, Medycznym Studium Zawodowym, Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie, Niepublicznej Poradni Psychologicznej oraz Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej.
Mam wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi, młodzieżą oraz osobami dorosłymi (terapia indywidualna, terapia par, terapia systemu rodzinnego). Zajmuje się głównie terapią zaburzeń osobowości, zaburzeń lękowych, depresji, terapią par, terapia młodzieży. Na bieżąco poszerza i uzupełnia swoją wiedzę i umiejętności min. poddając swoją pracę regularnej superwizji u doświadczonych terapeutów-superwizorów oraz uczestnicząc w szkoleniach specjalistycznych z zakresu diagnozy i terapii dzieci, młodzieży i dorosłych.
Karolina Grzywacz
Więcej
Psycholog, pedagog, trener, edukator Pozytywnej Dyscypliny dla Rodziców. Mama dwójki dzieci. Terapeutka w trakcie 4-letniego szkolenia z terapii poznawczo-behawioralnej w Szkole Psychoterapii Crescentia. Absolwentka Wydziału Psychologii Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie (specjalizacja: psychologia kliniczna i seksuologia) i Studiów Podyplomowych Uniwersytetu Warszawskiego (specjalizacja: trener umiejętności poznawczych). Pracuje metodą Dialogu Motywującego. Ukończyła roczny staż w Telefonie Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111, stykając się z rzeczywistymi problemami dzieci i młodzieży oraz podejmując interwencje celu ochrony zdrowia i życia. Posiada doświadczenie w pracy dziećmi, młodzieżą i dorosłymi z różnymi trudnościami (ADHD, dysleksja, zaburzenia zachowania, zagrożenie niedostosowaniem społecznym) oraz w badaniach i diagnozie zaburzeń. Swoją wiedzę z powyższych zakresów zainteresowań systematycznie poszerza uczestnicząc w kursach, szkoleniach i konferencjach. Jej pasją jest chodzenie po polskich górach i zdobywanie kolejnych szczytów.
Ma doświadczenie w zakresie:
• prowadzenia warsztatów pomagających radzić sobie z objawami ADHD (autorski program: Zapanuj nad ADHD)
• tworzenia i wsparcia w realizacji planów zadań
• diagnozy nastolatków i dorosłych z ADHD
• prowadzenia warsztatów wychowawczych skierowanych do rodziców
• prowadzenia warsztatów skutecznego uczenia się oraz treningu koncentracji i pamięci
• prowadzenia szkoleń dla rad pedagogicznych
• pomocy przez telefon i inne komunikatory (ponad 10 lat).
dr n. med. Artur Kołakowski
Więcej
Jest specjalistą psychiatrą i specjalistą psychiatrii dzieci i młodzieży. Swoje zawodowe doświadczenie zdobywał w Klinice Wieku Rozwojowego oraz II Klinice Psychiatrycznej Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. Od kilku lat pracuje w poradniach, obecnie, w Ośrodku Poza Schematami, gdzie przede wszystkim zajmuje się diagnozą i leczeniem dzieci i młodzieży.
Oprócz bycia lekarzem doktor Artur Kołakowski jest też psychoterapeutą poznawczo – behawioralnym, a od 2005 roku posiada certyfikat superwizora – dydaktyka Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej. Od wielu lat uczy psychoterapii poznawczo-behawioralnej, obecnie w Szkole Psychoterapii Crescentia.
Jest współautorem kilku książek z dziedziny psychiatrii i psychoterapii dzieci i młodzieży, z których jedna, napisana wspólnie z dr Agnieszką Pisulą, zdobyła nagrodę Teofrasa za najlepszą książkę popularnonaukową.
dr n. med Ewa Walacik-Ufnal
Więcej
Lekarz, specjalista psychiatra. Ukończyła Akademię Medyczną w Warszawie. Terapeutka terapii poznawczo-behawioralnej (certyfikat PTTPB nr 306).
Doświadczenie zawodowe zdobywała w Polsce i za granicą (Szpital Psychiatryczny przy ul. Nowowiejskiej w Warszawie, Szpitale Psychiatryczne grupy Priory w Wielkiej Brytanii). Przez 17 lat była związana z Poradnią Leczenia Zaburzeń Snu w Warszawie, gdzie zajmowała się diagnostyką i leczeniem pacjentów z różnymi zaburzeniami snu.
Jej wieloletnia współpraca naukowa z Kliniką Psychiatryczną WUM zaowocowała publikacjami w dziedzinie medycyny snu. W 2015 roku obroniła pracę doktorską o zaburzeniach snu przebiegających z nadmierną sennością.
Od wielu lat upowszechnia wiedzę o śnie. Jest współautorką pierwszego polskiego poradnika dla pacjentów: „Pokonaj bezsenność w 6 krokach z terapią poznawczo-behawioralną.”
Na co dzień prowadzi praktykę lekarską i terapeutyczną w Warszawie. Zajmuje się leczeniem osób dorosłych, szczególnie osób z zaburzeniami depresyjnymi, lękowymi i snu.
Marta Jerzak
WięcejPsycholog, certyfikowany psychoterapeuta poznawczo-behawioralny (certyfikat PTTPB nr 346) i superwizor terapii poznawczo-behawioralnej (certyfikat PTTPB nr 109) Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej, trener programu przeciwdziałania agresji. Absolwentka studiów podyplomowych z zakresu terapii pedagogicznej (Instytut Badań Edukacyjnych), a także diagnozy klinicznej dziecka i jego rodziny (Uniwersytet Warszawski). W 2016 roku ukończyła szkolenie uprawniające do prowadzenia terapii metodą Instrumental Enrichment.
Zajmuje się psychoterapią dzieci, młodzieży i osób dorosłych oraz diagnozą i terapią zaburzeń rozwojowych u dzieci i młodzieży. Prowadzi Warsztaty dla Dobrych Rodziców/Nauczycieli – jak radzić sobie na co dzień z trudnymi zachowaniami. Od wielu lat uczy psychoterapii poznawczo-behawioralnej, obecnie w ośrodku Poza Schematami oraz Szkole Psychoterapii Crescentia. Jest autorką i współautorką wielu publikacji z zakresu psychologii dzieci i młodzieży.
dr Anna Steinhagen
WięcejUkończyła Wydział Pedagogiczny i Wydział Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego oraz studia doktoranckie uzyskała tytuł doktora nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki, specjalność pedagogika specjalna. Jest adiunktem Uniwersytetu Warszawskiego.
Od wielu lat prowadzi zajęcia akademickie z zakresu pedagogiki specjalnej, terapii pedagogicznej, psychopatologii i psychologii. Uzyskała certyfikat psychoterapeuty Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej. Ukończyła wiele kursów i szkoleń dotyczących terapii i pomocy dzieciom i młodzieży z zaburzeniami w rozwoju i trudnościami w uczeniu się.
Doświadczenie w pracy z dziećmi, młodzieżą i ich rodzicami zdobywała pracując w Domu Małego Dziecka, w Ośrodku Wczesnej Interwencji, w Zespole Szkół Specjalnych przy Mazowieckim Centrum Neuropsychiatrii i Rehabilitacji Dzieci i Młodzieży w Zagórzy, w Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej. Pracuje z młodzieżą i młodymi dorosłymi, a także z osobami niepełnosprawnymi (dzieci, młodzież, młodzi dorośli) oraz ich rodzinami.
Klaudia Siwek
Więcej
Jestem psychologiem. Studia ukończyłam w Instytucie Psychologii Uniwersytetu Łódzkiego. Moją specjalizacją jest psychologia kliniczna i psychologia zdrowia. Od kilku lat pracuję w *Oddziale Psychiatrii Dziecięcej w Józefowie* www.centrumzagorze.pl/oddzialy-stacjonarne/24-oddzial-psychiatryczny-dla-dzieci , gdzie zajmuję się diagnozą oraz terapią dzieci i młodzieży.
Posiadam certyfikat psychoterapeuty Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczo - Behawioralnej. W swojej pracy wykorzystuję także inne podejścia psychoterapeutyczne. Jestem absolwentką studium diagnozy i pomocy psychologicznej dzieci wykorzystywanych seksualnie organizowanego przez fundację "Dzieci Niczyje". Posiadam także certyfikat terapii EMDR wydany przez Uniwersytet w Birmingham i atestowany przez Europejskie Towarzystwo Terapii EMDR) www.emdr.org.pl.Opiniuję jako biegły sądowy w sprawach dotyczących przemocy i wykorzystywania seksualnego dzieci i młodzieży.
Zajmuję się diagnozą i terapią dzieci oraz młodzieży cierpiących z powodu zaburzeń lękowych, depresji, agresji i autoagresji, zaburzeń odżywiania.
Pracuję z dziećmi oraz dorosłymi zmagającymi się ze skutkami zdarzeń traumatycznych (terapia ofiar: katastrof, wypadków, przemocy domowej i rówieśniczej oraz innych form krzywdzenia). Prowadzę grupy wsparcia dla rodziców dzieci z zaburzeniami odżywiania.
Beata Melaniuk
WięcejPsycholog, absolwentka Wydziału Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie (specjalizacja: psychologia kliniczna), psychoterapeuta w trakcie czteroletniego szkolenia w Szkole Psychoterapii Poznawczo-Behawioralnej. Ma wieloletnie doświadczenie w zakresie diagnozy dzieci autystycznych, z Zespołem Aspergera, a także w diagnozowaniu trudności wychowawczych i szkolnych zdobyte w Poradni Zdrowia Psychicznego dla Dzieci z Autyzmem w Warszawie oraz Poradniach Psychologiczno-Pedagogicznych. Prowadzi warsztaty dla dzieci i rodziców.
W pracy psychoterapeutycznej z młodzieżą i osobami dorosłymi zajmuje się:
Jest pod stałą superwizją certyfikowanych terapeutów poznawczo-behawioralnych.
Izabela Gołębiewska
WięcejJest certyfikowanym terapeutą poznawczo-behawioralnym (nr certyfikatu 385), członkiem Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej. Obecnie w trakcie szkoleń z Terapii Schematów dla dorosłych – metody szczególnie użytecznej w leczeniu zaburzeń osobowości, a także Terapii Schematów dla Dzieci i Młodzieży. Ukończyła studia na wydziale Psychologii w Języku Angielskim w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej oraz 4-letnią Szkołę Psychoterapii Poznawczo-Behawioralnej w Centrum Terapii Poznawczo-Behawioralnej (Oxford Cognitive Therapy Centre). Przez wiele lat prowadziła indywidualną i grupową terapię młodzieży i młodych dorosłych m.in. w Stowarzyszeniu Aslan. Współpracowała także z wieloma szkołami i szpitalami m.in. Szpitalem Bielańskim, a także z Wojewódzkim Szpitalem Chirurgii Urazowej Św. Anny. W Poradni Poza Schematami prowadzi terapię indywidualną dorosłych i młodzieży a także jest wykładowcą z zakresu terapii poznawczo-behawioralnej. W swojej praktyce korzysta z metod terapii poznawczo – behawioralnej i terapii schematów.
Katarzyna Łynka
WięcejPsycholog, psychoterapeuta pracujący przede wszystkim w nurcie terapii poznawczo - behawioralnej. Ukończyła psychologię na Uniwersytecie Warszawskim ze specjalizacją w psychoterapii oraz 4-letnią Szkołę Psychoterapii Poznawczo-Behawioralnej w Centrum CBT. Od ponad 7 lat pracuje jako terapeutka m. in. w Klinice Nerwic w Instytucie Psychiatrii i Neurologii oraz w Młodzieżowym Ośrodku Psychoterapeutycznym. Przez 4 lata prowadziła psychoterapię indywidualną i grupową młodzieży oraz dorosłych w Stowarzyszeniu Aslan. Obecnie właścicielka gabinetu psychoterapii „maSens”. Specjalizuje się w terapii zaburzeń odżywiania, fobii społecznej i pracy z zaniżonym poczuciem własnej wartości.
dr hab. n. o zdr. Agnieszka Pawełczyk
WięcejUkończyła liczne szkolenia dodatkowe zarówno z zakresu psychoterapii CBT, jak i diagnozy klinicznej, głównie neuropsychologicznej. W obszarze szczególnych zainteresowań dr A. Pawełczyk, zarówno naukowych, jak i diagnostyczno-terapeutycznych, znajduje się opieka nad pacjentami z zaburzeniami psychotycznymi oraz znajdujących się w stanie ryzyka wystąpienia zaburzeń psychicznych. Ze względu na te zainteresowania ukończyła m.in. szkolenia: CBT for Adolescent Psychosis Training Course, 5-6 June 2008, a 20 hour course, South London and Maudsley NHS Trust, London, Zastosowanie terapii poznawczej w leczeniu zaburzeń psychotycznych, seminarium prowadzone przez prof. D. Kingdona, 24 października 2008 Warszawa, An Interactive Five Day Course in CBT for Psychosis, a 40 hour course, Newcastle, 6-10.06.2011, D. Turkington, D. Kingdon, A. Morrison. Jest autorką i współautorką licznych publikacji badań z udziałem pacjentów doświadczających zaburzeń psychotycznych:
https://www.researchgate.net/profile/Agnieszka_Pawelczyk2/contributions
http://bg.umed.lodz.pl/cgi-bin/expertus.cgi
Brała udział w przygotowaniu oraz prowadzeniu zajęć w ramach Programu Profilaktyki Zaburzeń Psychicznych w łódzkich liceach, współtworzyła serwis internetowy przeznaczonego dla osób zagrożonych rozwojem zaburzeń psychicznych MojPort. Jest Koordynatorem Ośrodka Kształcenia Psychologów Klinicznych przy CSK UM w Łodzi.
Prowadzi diagnozę oraz terapię poznawczo-behawioralną pacjentów dorosłych, uczy studentów, osoby odbywające specjalizację z psychologii klinicznej oraz prowadzi zajęcia z CBT zaburzeń psychotycznych.
W poradni Poza Schematami prowadzi superwizje, w tym CBT pacjentów z zaburzeniami psychotycznymi, z grupy ryzyka wystąpienia zaburzeń psychotycznym oraz superwizje klinicznej diagnozy psychologicznej.
Katarzyna Orkisz
WięcejAbsolwentka Uniwersytetu Rzeszowskiego na wydziale Pedagogiczno-Artystycznym (specjalność pedagogika opiekuńczo-wychowawcza). Ukończyła studia podyplomowe z zakresu tyflopedagogiki i zarządzania w oświacie (menedżer oświaty).
Certyfikowany terapeuta integracji sensorycznej, instruktor sensomotoryki, instruktor masażu Shantala, terapeuta ręki i Metody Warnkego. Uczestnik licznych szkoleń w nurcie poznawczo-behawioralnym (obecnie w trakcie rocznego kursu „Rok z terapią poznawczo-behawioralną dzieci i młodzieży”).
Na co dzień pracuje w Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej Nr 2 w Rzeszowie, gdzie zajmuje się diagnozą i terapią dzieci i młodzieży (dzieci niewidome i słabo widzące, ADHD, autyzm i Zespół Aspergera, niepełnosprawność intelektualna, trudności wychowawcze i szkolne).
Współzałożyciel i Prezes Zarządu Stowarzyszenia na Rzecz Dzieci z Nadpobudliwością Psychoruchową w Rzeszowie, gdzie zdobywała doświadczenie w pracy z dziećmi z trudnościami wychowawczymi. Od wielu lat pracuje również z rodzicami prowadząc Warsztaty dla Dobrych Rodziców oraz z nauczycielami – jak radzić sobie z trudnymi zachowaniami w domu, w szkole oraz z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego.
Współtwórca i koordynator programu Asystent Dziecka z ADHD i dziecka niepełnosprawnego w podkarpackich szkołach podstawowych.
Współautorka między innymi pozycji:
1. Jerzak M.(red) "Zaburzenia psychiczne i rozwojowe dzieci a szkolna rzeczywistość" PWN 2016
2. Jerzak M., Kołakowski A. (red.) „ ADHD w szkole”, GWP 2015
Dariusz Wasiński
WięcejPsycholog, pedagog , historyk, certyfikowany psychoterapeuta poznawczo- behawioralny (nr certyfikatu 236). Wieloletni dyrektor domu dziecka, współzałożyciel CTS Niepublicznej Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w Elblągu, od wielu lat związany z rodzicielstwem zastępczym,(jest członkiem zarządu głównego Stowarzyszenia Zastępczego Rodzicielstwa),pracował też jako psycholog w gimnazjum. Aktualnie prowadzi praktykę prywatną w Centrum Psychoterapii w Elblągu, którego jest założycielem. Specjalizuje się w psychoterapii dzieci oraz młodzieży ( między innymi zaburzenia lękowe, zaburzenia nastroju, zaburzenia więzi, problemy z zachowaniem, zaburzenia odżywiania, ADHD, Zespół Aspergera) a także osób dorosłych (zaburzenia nastroju, zaburzenia lękowe, zaburzenia odżywiania, terapia par). Prowadzi terapię indywidualną i grupową. Od wielu lat prowadzi specjalistyczne zajęcia grupowe dla dzieci ze spektrum autyzmu, z zaburzeń zachowania , z nadpobudliwością psychoruchową Od wielu lat pracuje z dziećmi z rodzin adopcyjnych i zastępczych. Współautor następujących książek :
Zaburzenia zachowania u dzieci. Teoria i praktyka (2014), pod red. A Kołakowskiego , Sopot. GWP , ADHD w szkole(2015),pod red. M. Jerzak, A Kołakowskiego, Sopot, GWP
Zaburzenia psychiczne i rozwojowe dzieci a szkolna rzeczywistość (2016 ), pod red. M. Jerzak, Warszawa, PWN
Olga Olszewska
WięcejLekarz - psychiatra dzieci i młodzieży, specjalistka psychiatrii ogólnej i certyfikowana terapeutka Terapii Poznawczo – Behawioralnej. Absolwentka Kursu Superwizora – Dydaktyka PTTPiB.Certyfikowana terapeutka Polskiego Towarzystwa Terapii Motywującej. Członkini Motivational Interviewing Network of Trainers. W psychiatrii pracuje od ponad 20 lat. Ma wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu wykładów i warsztatów dla różnych grup odbiorców: nauczycieli, rodziców, narzeczonych, psychologów, pedagogów, lekarzy. Przez 16 lat pracowała w Poradni Psychiatrycznej dla Dzieci i Młodzieży Wojewódzkiego Ośrodka Lecznictwa Psychiatrycznego w Toruniu. Aktualnie prowadzi praktykę lekarską i terapeutyczną w prywatnym gabinecie specjalistycznym oraz szkolenia w dziedzinie terapii poznawczo – behawioralnej, Dialogu Motywującego i zagadnień związanych ze zdrowiem psychicznym dzieci i młodzieży
dr n. med. Monika Szaniawska
WięcejSuperwizor PTTPB i ISST
Swoje zawodowe doświadczenie zdobywała pracując jako psychoterapeuta w Szpitalu Nowowiejskim w Warszawie na Oddziale Dziennym Centrum Psychoterapii oraz w Szpitalu Wolskim w Warszawie na Oddziale dziennym, gdzie prowadziła psychoterapię grupową i indywidualną dla osób z zaburzeniami osobowości oraz II Klinice Psychiatrycznej Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. Od 2006 roku uczy psychoterapii poznawczo-behawioralnej, a także terapii schematu. Współpracowała z wieloma Szkołami Psychoterapii, obecnie uczy w Szkole Psychoterapii Crescentia. Jest redaktorem merytorycznym polskich wersji podręczników dotyczących terapii schematu, terapii poznawczo-behawioralnej oraz diagnozy i terapii osób dorosłych z ADHD.
Anna Ćwiklińska
WięcejSpecjalista psychologii klinicznej, ukończyła szkolenie z zakresu psychoterapii prowadzone przez Szkołę Psychoterapii Poznawczo-Behawioralnej Centrum CBT. Certyfikowany psychoterapeuta PTTPiB (nr certyfikatu 140). Ukończyła liczne kursy i szkolenia, m.in. Kurs Terapii Par (Laboratorium Psychoedukacji), Studium Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie (Instytut Psychologii Zdrowia), Terapia Schematów (Centrum Terapii Poznawczej i Behawioralnej), ACT (Integral), Mindfulness (MindInstitute) i inne. Aktualnie w trakcie kursu superwizorskiego.
Jest autorką programów profilaktycznych z zakresu przeciwdziałania przemocy w rodzinie. Współautorka polskiej adaptacji programów terapeutycznych Coping Cat i FEAR Project.
Wieloletnie doświadczenie zawodowe zdobywała początkowo w poradni psychologiczno-pedagogicznej, a następnie w klinicznym oddziale psychiatrycznym oraz w prywatnych centrach zdrowia psychicznego. Aktualnie w gabinecie prywatnym pracuje z dorosłymi, głównie z zaburzeniami osobowości, zaburzeniami lękowymi i afektywnymi. Prowadzi również terapię par.
Aleksandra Augustyn
WięcejPsycholog, specjalista psychologii klinicznej, seksuolog kliniczny, certyfikowany psychoterapeuta poznawczo-behawioralny (nr certyfikatu 348). Posiada certyfikat psychoterapeuty przyznany przez Oxford Cognitive Therapy Centre i Centrum Terapii Poznawczo- Behawioralnej
Absolwentka psychologii w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej i polonistyki na Uniwersytecie Warszawskim. Ukończyła studia podyplomowe z zakresu seksuologii klinicznej.
Pracuje z dorosłymi, młodzieżą oraz dziećmi, zarówno w obszarze diagnozy, jak i psychoterapii, w tym obejmującej rozwój seksualny. Zawodowo związana z Poradnią Psychiatryczną dla Dzieci i Młodzieży Instytutu Pomnik-Centrum Zdrowia Dziecka oraz Oddziałem Dziennym III Kliniki Psychiatrycznej Instytutu Psychiatrii i Neurologii.
Prowadzi warsztaty z zakresu terapii poznawczo-behawioralnej i seksuologii. Jest autorką publikacji naukowych, m. in. rozdziału „Modele kobiecości i męskości w podręcznikach do wychowania seksualnego” w pracy zbiorowej „Tabu seksuologii”.
Członek Polskiego Towarzystwa Seksuologicznego oraz Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej.
Anna Pierzchalska
Więcej
Dyplomowany psycholog i terapeuta motywujący. Absolwentka Uniwersytetu SWPS, kierunku psychologia kliniczna. Ukończyła również dwuletnie studium Dialogu Motywującego, uzyskując Certyfikat Terapeuty Polskiego Towarzystwa Terapii Motywującej. Obecnie jest słuchaczem czteroletniego szkolenia w zakresie psychoterapii poznawczo-behawioralnej w Szkole Psychoterapii Crescentia. Od kwietnia 2016 roku członek Zarządu Polskiego Towarzystwa Terapii Motywującej.
W pracy klinicznej stosuje Dialog Motywujący oraz terapię poznawczo-behawioralną. Prowadzi szkolenia w formie wykładowej i warsztatowej z Dialogu Motywującego dla różnych grup odbiorców, np.: terapeutów uzależnień, pracowników socjalnych, pedagogów, psychologów, nauczycieli, pracowników ochrony zdrowia oraz osób duchownych.
Prywatnie miłośniczka gór o każdej porze roku i morza poza sezonem
Maria do Céu Salvador
WięcejMaria do Céu Salvador jest profesorem na Uniwersytecie w Coimbra (Portugalia). Zajmuje się modelami poznawczo behawioralnymi i wykłada terapię poznawczo-behawioralną w pracy z dziećmi i młodzieżą. Jest również superwizorem na ostatnich latach szkolenia terapii poznawczo behawioralnej.
Uczestniczy w pracach Centrum Badawczego Studiów Poznawczo-Behawioralnych, gdzie zajmuje się badaniami nad narzędziami oceny psychologicznej, lękiem społecznym u nastolatków i dorosłych oraz porównywaniem wydajności modeli i protokołów terapeutycznych fobii społecznej drugiej i trzeciej fali terapii poznawczo-behawioralnej. Pracuje nad połączeniem modeli drugiej i trzeciej fali.
Uczy w wielu programach szkoleniowych terapii poznawczo-behawioralnej zarówno w Portugalii i za granicą. Jest certyfikowaną psychoterapeutką i superwizorką. Prowadzi prywatną praktykę terapeutyczną.
Beata Kamińska-Suchanek
WięcejUkończyłam 5-letnie studia magisterskie na kierunku psychologia, specjalność: psychologia zdrowia i kliniczna (2009). Jestem certyfikowaną trenerką i superwizorką mindfulness dla dzieci i młodzieży w Metodzie Eline Snel (akredytacja: Academy for Mindful Teaching w Holandii) oraz nauczycielką mindfulness dla dorosłych (MBLC) w trakcie certyfikacji.
Doświadczenie zdobywałam pracując z dziećmi, młodzieżą, rodzicami oraz nauczycielami m.in. w ośrodku szkolno-wychowawczym dla dzieci słabowidzących i niewidomych, szkołach podstawowych, stowarzyszeniach oraz fundacjach. Współpracuję z Pracownią Testów Psychologicznych. Brałam udział w badaniach normalizacyjnych m.in. WISC-V, Leiter-3, IDS-2.
W 2014 odbyłam swój pierwszy 8-tygodniowy kurs Mindfulness i od tego czasu praktykuję formalnie i nieformalnie uważność na co dzień oraz poprzez uczestnictwo w kursach (m.in. MBSR, MBLC, CBLC), odosobnieniach medytacyjnych, szkoleniach, konferencjach w Polsce i zagranicą. Jednocześnie nieustannie pogłębiam wiedzę psychologiczną oraz terapeutyczną. Pracuję pod superwizją Eline Snel oraz Marka Hansena.
Prowadzę kursy mindfulness dla dzieci, młodzieży oraz dorosłych w szkołach/placówkach terapeutycznych/specjalistycznych oraz w praktyce prywatnej. Łączę wiedzę psychologiczną z praktyką uważności w pracy z dziećmi oraz ich rodzicami. W Academy for Mindful Teaching (AMT) odpowiadam za kwalifikacje wstępne oraz superwizje uczestników (przyszłych trenerów) kursów nauczycielskich Metody Eline Snel, które od sierpnia 2020 roku odbywają się w Warszawie.
Współorganizuję konferencję o uważności dla dzieci, młodzieży i dorosłych „uWAŻNI RODZICE – uWAŻNE DZIECI” oraz „Festiwal uważności”
Anna Igalson
WięcejUkończyła Wydział Psychologii (ze specjalizacją w psychoterapii) oraz Instytut Etnologii i Antropologii Kulturowej na Uniwersytecie Warszawskim. Prowadzi psychoterapię w nurcie poznawczo behawioralnym i skoncentrowaną na schematach. Jest psychoterapeutką z wieloletnim doświadczeniem zawodowym, certyfikowaną przez PTTPB (certyfikat nr 130) i ISST (Certyfikat ISST nr445-S) oraz superwizorem (certyfikat CTPB nr 4). Od wielu lat prowadzi szkolenia i superwizje dla profesjonalistów. Prowadzi superwizje zarówno dla początkujących psychoterapeutów, zdobywających swoje pierwsze doświadczenia zawodowe, ucząc łączenia teorii z praktyką kliniczną, pomaga przygotować się do egzaminów osobom ubiegającym się o certyfikat psychoterapeuty oraz towarzyszy w rozwoju zawodowym doświadczonym psychoterapeutom, dbającym o swój rozwój i standardy pracy zawodowej. Łączy klasyczne podejście poznawczo behawioralne w leczeniu zaburzeń symptomatycznych (dawniej zwanych osi I), z refleksją nad osobowościowymi mechanizmami podtrzymującymi objawy.
Agata Tuczyńska
WięcejAbsolwentka Psychologii Klinicznej w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie. Ukończyła szkolenie psychoterapeutyczne przygotowujące do uzyskania certyfikatu psychoterapeuty Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego. Posiada specjalizację z psychoterapii dzieci i młodzieży.
Doświadczenie zawodowe zdobywała m.in. w Klinice Psychiatrii Dzieci i Młodzieży Instytutu Psychiatrii i Neurologii.
Przez wiele lat była zawodowo związana z Dziennym Oddziałem Psychiatrycznym dla Dzieci i Młodzieży Mazowieckiego Centrum Neuropsychiatrii, gdzie prowadziła psychoterapię indywidualną oraz terapię rodzinną.
Prowadzi szkolenia dla specjalistów z podstaw systemowej terapii rodzin i znaczenia kontekstu rodzinnego w psychoterapii indywidualnej dzieci i młodzieży.
Jest członkiem Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego. Prowadzone procesy terapeutyczne poddaje regularnej superwizji.
W swojej pracy łączy podejście systemowe i psychodynamiczne. Prowadzi psychoterapię indywidualną dla młodzieży od 13. roku życia i młodych dorosłych.
Paweł Górny
Więcej
certyfikowany psychoterapeuta Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej, Certyfikat nr 282.
Ukończył Podyplomowe Studium Terapii Poznawczo-Behawioralnej (SWPS Sopot) oraz Centrum Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach w Warszawie.
Posiada certyfikat zaawansowanego terapeuty indywidualnej i grupowej TERAPII SCHEMATU, członek International Society of Schema Therapy. Obecnie kształci się w terapii schematów u Idy Shaw, Joan Farrell, Moniki Szaniawskiej i Wendy Behary. Uczestniczył w superwizjach u Rity Younan (Australia), Michiela van Vreeswijka (Holandia), Małgorzaty Bielak. Regularnie uczestniczy w warsztatach i międzynarodowych konferencjach terapii schematu.
Należy do Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczo-Behawioralnej i Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego.
Magister psychologii (Uniwersytet Gdański) oraz filologii polskiej (UG). Ukończył studia psychoonkologi klinicznej w Uniwersyteckim Centrum Klinicznym.
Przeprowadził ponad 20 000 godzin sesji psychoterapeutycznych oraz ponad 1600 godzin szkoleń.
Doświadczenie zdobywał pracując jako psychoterapeuta w Uniwersyteckim Centrum Klinicznym w Gdańsku (popularnie zwanym Akademią Medyczną) na oddziale psychiatrycznym, w Wojewódzkim Centrum Onkologii (Copernicus) w Gdańsku, NZOZ „Animus”, Gdynia, prywatnych gabinetach: DOF-MED, Reda, w Wyższej Szkole Pedagogicznej Towarzystwa Wiedzy Powszechnej (trener), O.K. Ośrodku Kursów Gdynia (trener), Zespole Szkół Ekologicznych w Gdyni (psycholog szkolny), w Stowarzyszeniu „Nadzieja dla Rodziny” w Gdańsku (terapeuta), REK, Jeleńska Huta przy realizacji projektu „Phöinix e.v. Jugenhilfe” z trudną niemiecką młodzieżą (wychowawca), Ośrodku Szkolno-Wychowawczym „AWO Mannheim” w Gościcinie, (nauczyciel i terapeuta), w Zespole mieszkań wspomaganych „Nasz Dom” (asystent osoby niepełnosprawnej), Krupp International Communications, Leipzig, Niemcy (trener), Information Intelligence, Leipzig, Niemcy (team leader), Priors Court School, Hermitage, Anglia, Prospect Park Hospital, Tilehurst, Anglia, K-care Nursing Agency, Reading, Anglia, Milbury, Care in a home environment, Reading, Anglia, w Młodzieżowym Ośrodku Readaptacji Społecznej w Gdańsku, w Dziennym Oddziale Leczenia Zaburzeń Nerwicowych i Dziennym Oddziale Rehabilitacji Psychiatrycznej w Gdańsku, w Urzędzie Zdrowia, Referacie do Spraw Narkotyków, Lipsk, Niemcy.
Od 2008 roku prowadzi prywatny gabinet psychoterapeutyczny w Gdańsku.
W swojej codziennej pracy stara się „podążać za dobrą stroną człowieka”.
Zainteresowania: muzyka, brazylijskie jiu-jitsu, literatura.
Alicja Rawinis-Tomaszewska
WięcejJest dyplomowaną psycholożką i certyfikowaną psychoterapeutką poznawczo- behawioralną. Należy do Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej. Aktualnie w trakcie szkolenia przygotowującego do uzyskania certyfikatu terapeuty schematu Międzynarodowego Towarzystwa Terapii Schematu ISST. Doświadczenie zawodowe zdobywała pracując z dziećmi i młodzieżą przebywającą w pieczy zastępczej, a także w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej. Odbyła staż w Wojewódzkim Szpitalu dla Nerwowo i Psychicznie Chorych im. dr Józefa Bednarza w Świeciu. Aktualnie prowadzi w Toruniu prywatny gabinet psychoterapeutyczny. Współpracuje z Latającą Poradnią w której przeprowadza konsultacje uczniów szkół polonijnych. Prowadzi psychoterapię indywidualną młodzieży i osób dorosłych. Pracuje z osobami doświadczającymi cierpienia psychicznego (zaburzenia lękowe, zaburzenia nastroju, zaburzenia obsesyjno- kompulsyjne, perfekcjonizm, samookaleczenia, fobia społeczną, niska samoocena). W swojej praktyce korzysta z metod terapii poznawczo – behawioralnej, terapii ACT oraz Terapii Schematów. Swoją pracę poddaje regularnej superwizji.
Zbigniew Michalczyk
WięcejZbigniew Michalczyk – psycholog, superwizor KCPU, specjalista psychoterapii dzieci i młodzieży, specjalista psychoterapii uzależnień. Od 1997r. praca kliniczna i terapeutyczna z osobami uzależnionymi i ich rodzinami oraz psychoterapia młodzieży z podwójną diagnozą. Od 2000r. praca dydaktyczna w obszarze pomocy psychologicznej, okresu adolescencji oraz profilaktyki i terapii uzależnień, a od 2013r. superwizor placówek i zespołów terapeutycznych. Pracuje w Fundacji Konstruktywnego Rozwoju w Warszawie oraz w Mazowieckiem Centrum Neuropsychiatrii kierując Oddziałem Terapii Uzależnień i Podwójnej Diagnozy dla Młodzieży w Otwocku.
Autor książek i artykułów zajmujących się tematyką uzależnień i okresem dorastania min.: „Współczesne uzależnienia dzieci i młodzieży”; „Używanie substancji psychoaktywnych w okresie dorastania”; „Terapia Młodzieży w Ośrodku Podwójnej Diagnozy”.
Katarzyna Wojciechowska
WięcejSpecjalista psychiatrii dzieci i młodzieży, seksuolog, psychoterapeuta behawioralno- poznawczy. Wspólnie ze wspólniczką Olgą Olszewską prowadzi i rozwija Centrum Psychoterapii i Poradnictwa PHANARI w Toruniu. W PHANARI pracują wyjątkowi, służący pomocą i wsparciem dzieciom i dorosłym psychoterapeuci z różnych nurtów psychoterapeutycznych jak również psychiatrzy. Wielu z nich, w tym również Katarzyna Wojciechowska, wspiera Fundację Twarze Depresji, gdzie za darmo, w formie online pomaga osobom w kryzysach, w tym również w języku ukraińskim/rosyjskim. Katarzyna Wojciechowska pracuje głównie jako Koordynatorem Oddziału Klinicznego Psychiatrii Młodzieży w Toruniu, gdzie leczy młodzież w kryzysach psychicznych, jak również wpiera edukacyjne studentów Akademii Medycznej Collegium Medicum UMK w Toruniu. Jest także wykładowcą psychopatologii dzieci i młodzieży oraz seksuologii na Wydziale Psychologii UMK w Toruniu. Jako biegły sądowy psychiatra dzieci i młodzieży oraz seksuolog opiniuje dla Sądów i Prokuratur. Jako osoba prywatna razem ze wspaniałym, kochającym mężem wychowuje dwójkę, wyjątkowych, wymagających nastolatków. Kocha przyrodę, swój ogród i zwierzęta. W wolnych chwilach czyta kryminały oraz słucha podcastów kryminalnych. Lubi dekorować wnętrza, zachwyca się starymi meblami zwłaszcza tworzonymi przez wizjonerskich projektantów PRL-u.
Iwona Dąbrowska
WięcejPsycholog, pedagog, certyfikowany psychoterapeuta poznawczo-behawioralny (certyfikat PTTPB nr 110) i superwizor terapii poznawczo-behawioralnej (certyfikat PTTPB nr 107) Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej. Absolwentka studiów podyplomowych z zakresu resocjalizacji. Aktywnie podnoszę swoje kwalifikacje poprzez udział w konferencjach naukowych i szkoleniach.
Zajmuje się psychoterapią dzieci, młodzieży i osób dorosłych oraz diagnozą i terapią zaburzeń rozwojowych u dzieci i młodzieży. Aktualnie pracuje głównie w formie online.
Specjalizuje się w:
• psychoterapii młodzieży i dorosłych (głównie zaburzenia lękowe),
• terapii zaburzeń emocjonalnych (m.in. zanieczyszczanie, moczenie nocne, tiki, mutyzm),
• terapii zaburzeń rozwojowych (m.in. autyzm, Zespół Aspergera),
• terapii zaburzeń zachowania (ADHD, ODD).
W pracy terapeutycznej opieram się głównie na założeniach terapii poznawczo-behawioralnej, terapii schematów, mindfulness, terapii ACT.
Od wielu lat uczy psychoterapii poznawczo-behawioralnej, obecnie w ośrodku Poza Schematami, Szkole Psychoterapii Crescentia o w Warszawie raz ośrodku terapii poznawczo-behawioralnej MENSANA w Krakowie. Jest autorką i współautorką wielu publikacji z zakresu psychologii dzieci i młodzieży.
Karolina Piasecka-Gut
WięcejJoanna Giereło
Więcej
Psycholog, certyfikowana psychoterapeutka poznawczo-behawioralna (nr certyfikatu 432, wydany przez PTTPiB) oraz terapii schematów osób dorosłych (nr 2041 wydany przez ISST). Ukończyła szkolenie z terapii schematów dzieci i młodzieży u Christofa Loosa, który zaadaptował TS dla młodych Klientów. Od ponad 10 lat prowadzi terapię indywidualną dorosłych, młodzieży i dzieci. Jest wykładowcą z zakresu terapii poznawczo-behawioralnej i terapii schematów.
Doświadczenie zawodowe zdobywała m.in. w:
Kaja Dwulat
Więcej
psycholożka, psychoterapeutka poznawczo-behawioralną (certyfikat 382), superwizorką CBT w trakcie szkolenia. Pracuja z młodzieżą oraz osobami dorosłymi.
Lubi poznawać najnowsze poszukiwania i osiągnięcia w dziedzinie psychoterapii. Uczestniczy w wielu szkoleniach specjalistycznych oraz konferencjach, zarówno w polskich, jak i międzynarodowych. Korzysta regularnie z superwizji, m.in. u Kirsty Gillings, Susan Simpson, Davida Edwardsa z TS, z treningu portlandzkiego z ACT.
Kocha i specjalizuje się w Terapii Schematu (TS) oraz w Terapii Akceptacji i Zaangażowania (ACT). Bliski jest jej nurt oparty na samowspółczuciu (self-compassion), dialog motywacyjny, a także psychologia pozytywna.
Jest członkiem Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczo-Behawioralnej (PTTPB), European Association for Behavioural and Cognitive Therapies (EABCT), International Society of Schema Therapy (ISST) oraz Association for Contextual Behavioral Science (ACBS).
Specjalizuje się w leczeniu zaburzeń lękowych, depresji, zaburzeń odżywiania oraz zaburzeń osobowości. Współpracuje ze specjalistami. Dysponuje dużym doświadczeniem z zakresu pracy klinicznej i psychoterapii. Obecnie skupia się na prowadzeniu psychoterapii indywidualnej, a także grup rozwojowych. Dwa lata prowadziła terapię grupową na Dziennym Oddziale Psychiatrycznym. Od wielu lat prowadzi zajęcia na studiach podyplomowych Uniwersytetu SWPS – Psychologia Pozytywna w różnych miastach w Polsce.
W pracy zawodowej wartości, którymi kieruje się to: szacunek, motywacja wewnętrzna, poczucie wolności, partnerskie podejście, autentyczność, zaangażowanie i wrażliwość. Lubi patrzeć na świat wielowymiarowo i z wielu perspektyw.
Beata J. Kozielec-Oracka
Więcej
Od ponad 20 lat zajmuję się diagnozą i terapią osób z autyzmem (od okresu niemowlęcego po dorosłość) oraz ich rodzinami i rodzeństwem.
Dodatkowe zainteresowania zawodowe: regulacja emocji, trauma, SEL, PUFA w ASD, interwencja psychiatryczno-psychoterapeutyczna, przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu.
Doświadczenie w pracy z pacjentami w wieku rozwojowym oraz dorosłych zawdzięczam pracy w Klinice Psychiatrii (Instytutu Psychiatrii i Neurologii w Warszawie), Fundacji "Synapsis" oraz Poradni Rehabilitacyjnej dla Dzieci z Autyzmem i ich Rodzin (IPiN), Oddziale Dziennym i Poradni dla dzieci z autyzmem (Mazowieckie Centrum Neuropsychiatrii), Oddziale Psychiatrycznym dla dzieci i Izbie Przyjęć (MCN filia w Józefowie), IP CZD, prywatnej praktyce.
Ukończyłam dwuletnie szkolenie w zakresie terapii rodzin (UJ), szkolenie z terapii poznawczo – behawioralnej (CBT-4), TPT, EMDR, terapii grupowej i wczesnej interwencji (między innymi R-TEP, ASSYST-I).
Jestem członkiem PTTPB, PTP, ESTD (European Society
for Trauma and Dissociation).
Od lat prowadzę szkolenia i wykłady dla profesjonalistów (lekarzy, psychologów, psychoterapeutów, pedagogów, pielęgniarek) pacjentów oraz rodziców dzieci i młodzieży doświadczających trudności z powodu objawów zaburzeń oraz chorób psychicznych. Wyniki własnych badań prezentowałam na Światowych Kongresach ISSFAL.
Brałam udział w programach radiowych i TV dotyczących autyzmu, traum i interwencji, uzależnień od leków psychotropowych.
Kamilla Kucharska
WięcejJest psychologiem, pedagogiem specjalnym, psychoterapeutą. Posiada Certyfikat Psychoterapeuty Poznawczo-Behawioralnego PTTPB oraz certyfikat Superwizora-Dydaktyka, jest certyfikowanym terapeutą motywującym, oraz terapeutą EMDR – ukończyła zakończone certyfikatem Europejskiego Towarzystwa EMDR i Uniwersytetu w Birmingham podstawowe szkolenie w terapii EMDR (metoda desensytyzacji i ponownego przetwarzania bodźców za pomocą ruchów gałek ocznych w radzeniu sobie z psychologiczną traumą). Ukończyła szereg warsztatów z DBT (Facilitator Training Certification Program), ACT i Terapii Schematów, w tym Terapii Schematów dla Par. Aktualnie uczestniczy w superwizjach niezbędnych do uzyskania certyfikatu terapeuty schematu Międzynarodowego Towarzystwa Terapii Schematu ISST.
Praktykę terapeutyczną zdobywała w Niepublicznym Zakładzie Opieki Zdrowotnej Mazowieckiego Centrum Neurorehabilitacji w Poradni dla Osób z Autyzmem Dziecięcym w Warszawie oraz w Poradni Zdrowia Psychicznego Samodzielnego Zespołu Publicznych Zakładów Lecznictwa Otwartego Warszawa Praga Południe. Prowadzi terapię indywidualną i dla par. Od wielu lat prowadzi szkolenia w zakresie terapii poznawczo-behawioralnej. Prywatnie matka trzech córek, miłośniczka książek, zachwycona możliwością pracy z drugim człowiekiem i pielęgnowaniem przyjaźni.
dr n. med. Artur Kołakowski
Więcej
Jest specjalistą psychiatrą i specjalistą psychiatrii dzieci i młodzieży. Swoje zawodowe doświadczenie zdobywał w Klinice Wieku Rozwojowego oraz II Klinice Psychiatrycznej Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. Od kilku lat pracuje w poradniach, obecnie, w Ośrodku Poza Schematami, gdzie przede wszystkim zajmuje się diagnozą i leczeniem dzieci i młodzieży.
Oprócz bycia lekarzem doktor Artur Kołakowski jest też psychoterapeutą poznawczo – behawioralnym, a od 2005 roku posiada certyfikat superwizora – dydaktyka Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej. Od wielu lat uczy psychoterapii poznawczo-behawioralnej, obecnie w Szkole Psychoterapii Crescentia.
Jest współautorem kilku książek z dziedziny psychiatrii i psychoterapii dzieci i młodzieży, z których jedna, napisana wspólnie z dr Agnieszką Pisulą, zdobyła nagrodę Teofrasa za najlepszą książkę popularnonaukową.
dr hab. n. o zdr. Agnieszka Pawełczyk
WięcejUkończyła liczne szkolenia dodatkowe zarówno z zakresu psychoterapii CBT, jak i diagnozy klinicznej, głównie neuropsychologicznej. W obszarze szczególnych zainteresowań dr A. Pawełczyk, zarówno naukowych, jak i diagnostyczno-terapeutycznych, znajduje się opieka nad pacjentami z zaburzeniami psychotycznymi oraz znajdujących się w stanie ryzyka wystąpienia zaburzeń psychicznych. Ze względu na te zainteresowania ukończyła m.in. szkolenia: CBT for Adolescent Psychosis Training Course, 5-6 June 2008, a 20 hour course, South London and Maudsley NHS Trust, London, Zastosowanie terapii poznawczej w leczeniu zaburzeń psychotycznych, seminarium prowadzone przez prof. D. Kingdona, 24 października 2008 Warszawa, An Interactive Five Day Course in CBT for Psychosis, a 40 hour course, Newcastle, 6-10.06.2011, D. Turkington, D. Kingdon, A. Morrison. Jest autorką i współautorką licznych publikacji badań z udziałem pacjentów doświadczających zaburzeń psychotycznych:
https://www.researchgate.net/profile/Agnieszka_Pawelczyk2/contributions
http://bg.umed.lodz.pl/cgi-bin/expertus.cgi
Brała udział w przygotowaniu oraz prowadzeniu zajęć w ramach Programu Profilaktyki Zaburzeń Psychicznych w łódzkich liceach, współtworzyła serwis internetowy przeznaczonego dla osób zagrożonych rozwojem zaburzeń psychicznych MojPort. Jest Koordynatorem Ośrodka Kształcenia Psychologów Klinicznych przy CSK UM w Łodzi.
Prowadzi diagnozę oraz terapię poznawczo-behawioralną pacjentów dorosłych, uczy studentów, osoby odbywające specjalizację z psychologii klinicznej oraz prowadzi zajęcia z CBT zaburzeń psychotycznych.
W poradni Poza Schematami prowadzi superwizje, w tym CBT pacjentów z zaburzeniami psychotycznymi, z grupy ryzyka wystąpienia zaburzeń psychotycznym oraz superwizje klinicznej diagnozy psychologicznej.
dr n. med. Monika Szaniawska
WięcejSuperwizor PTTPB i ISST
Swoje zawodowe doświadczenie zdobywała pracując jako psychoterapeuta w Szpitalu Nowowiejskim w Warszawie na Oddziale Dziennym Centrum Psychoterapii oraz w Szpitalu Wolskim w Warszawie na Oddziale dziennym, gdzie prowadziła psychoterapię grupową i indywidualną dla osób z zaburzeniami osobowości oraz II Klinice Psychiatrycznej Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. Od 2006 roku uczy psychoterapii poznawczo-behawioralnej, a także terapii schematu. Współpracowała z wieloma Szkołami Psychoterapii, obecnie uczy w Szkole Psychoterapii Crescentia. Jest redaktorem merytorycznym polskich wersji podręczników dotyczących terapii schematu, terapii poznawczo-behawioralnej oraz diagnozy i terapii osób dorosłych z ADHD.
Kamila Tagliaferro
WięcejJest certyfikowanym superwizorem/dydaktykiem poznawczo-behawioralnym (certyfikat PTTPB nr 39), terapeutą poznawczo-behawioralnym (certyfikat PTTPB nr 121), terapeutą schematów w trakcie certyfikacji, członkiem Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczo-Behawioralnej oraz EABCT. Prowadzi terapię indywidualną dorosłych i młodzieży oraz terapię par. Jest autorem rozdziału o zaburzeniach lękowych dzieci w książce „Zaburzenia psychiczne i rozwojowe dzieci a szkolna rzeczywistość” (red. M. Jerzak).
Współpracowała z Polskim Radiem Dzieciom jako ekspert psycholog.
Przez wiele lat współpracowała z Centrum CBT – Poradnią jako psychoterapeuta i superwizor oraz ze Szkołą CBT, prowadząc zajęcia na kursach przygotowujących do certyfikatu PTTPiB.
Przez wiele lat pracowała na Oddziale Dziennym w Przychodniej Lekarskiej WAT prowadząc grypy terapeutyczne. Odbyła liczne staże m.in. w Mazowieckim Specjalistycznym Centrum Zdrowia im. prof. Jana Mazurkiewicza (Szpital Psychiatryczny w Tworkach) na oddziałach ogólnopsychiatrycznych.
Pracuje na co dzień w Warszawie, jako psychoterapeutka w prywatnej praktyce - Gabinet Psychologiczny PsychoLab oraz w ośrodku Poza Schematami.
Iwona Dąbrowska
WięcejPsycholog, pedagog, certyfikowany psychoterapeuta poznawczo-behawioralny (certyfikat PTTPB nr 110) i superwizor terapii poznawczo-behawioralnej (certyfikat PTTPB nr 107) Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej. Absolwentka studiów podyplomowych z zakresu resocjalizacji. Aktywnie podnoszę swoje kwalifikacje poprzez udział w konferencjach naukowych i szkoleniach.
Zajmuje się psychoterapią dzieci, młodzieży i osób dorosłych oraz diagnozą i terapią zaburzeń rozwojowych u dzieci i młodzieży. Aktualnie pracuje głównie w formie online.
Specjalizuje się w:
• psychoterapii młodzieży i dorosłych (głównie zaburzenia lękowe),
• terapii zaburzeń emocjonalnych (m.in. zanieczyszczanie, moczenie nocne, tiki, mutyzm),
• terapii zaburzeń rozwojowych (m.in. autyzm, Zespół Aspergera),
• terapii zaburzeń zachowania (ADHD, ODD).
W pracy terapeutycznej opieram się głównie na założeniach terapii poznawczo-behawioralnej, terapii schematów, mindfulness, terapii ACT.
Od wielu lat uczy psychoterapii poznawczo-behawioralnej, obecnie w ośrodku Poza Schematami, Szkole Psychoterapii Crescentia o w Warszawie raz ośrodku terapii poznawczo-behawioralnej MENSANA w Krakowie. Jest autorką i współautorką wielu publikacji z zakresu psychologii dzieci i młodzieży.
Marta Jerzak
WięcejPsycholog, certyfikowany psychoterapeuta poznawczo-behawioralny (certyfikat PTTPB nr 346) i superwizor terapii poznawczo-behawioralnej (certyfikat PTTPB nr 109) Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej, trener programu przeciwdziałania agresji. Absolwentka studiów podyplomowych z zakresu terapii pedagogicznej (Instytut Badań Edukacyjnych), a także diagnozy klinicznej dziecka i jego rodziny (Uniwersytet Warszawski). W 2016 roku ukończyła szkolenie uprawniające do prowadzenia terapii metodą Instrumental Enrichment.
Zajmuje się psychoterapią dzieci, młodzieży i osób dorosłych oraz diagnozą i terapią zaburzeń rozwojowych u dzieci i młodzieży. Prowadzi Warsztaty dla Dobrych Rodziców/Nauczycieli – jak radzić sobie na co dzień z trudnymi zachowaniami. Od wielu lat uczy psychoterapii poznawczo-behawioralnej, obecnie w ośrodku Poza Schematami oraz Szkole Psychoterapii Crescentia. Jest autorką i współautorką wielu publikacji z zakresu psychologii dzieci i młodzieży.
Aneta Wolska
Więcej
Ukończyła 3-letnie szkolenie z zakresu psychoterapii poznawczo-behawioralnej prowadzone przez Szkołę Psychoterapii Poznawczo-Behawioralnej Centrum CBT. Posiada certyfikat psychoterapeuty poznawczo-behawioralnego PTTPB.
Ukończyła liczne kursy i szkolenia, m.in. z zakresu: terapia schematów, terapia Gestalt, ACT, terapia par, praca z rodzicami dzieci z ADHD i ODD. Prowadzi własny gabinet psychoterapii.
Doświadczenie i umiejętności zdobywała pracując między innymi w: Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym, Medycznym Studium Zawodowym, Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie, Niepublicznej Poradni Psychologicznej oraz Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej.
Mam wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi, młodzieżą oraz osobami dorosłymi (terapia indywidualna, terapia par, terapia systemu rodzinnego). Zajmuje się głównie terapią zaburzeń osobowości, zaburzeń lękowych, depresji, terapią par, terapia młodzieży. Na bieżąco poszerza i uzupełnia swoją wiedzę i umiejętności min. poddając swoją pracę regularnej superwizji u doświadczonych terapeutów-superwizorów oraz uczestnicząc w szkoleniach specjalistycznych z zakresu diagnozy i terapii dzieci, młodzieży i dorosłych.
© 2018 Poza Schematami. All Rights Reserved.